Ik ben verkocht!! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lisette With - WaarBenJij.nu Ik ben verkocht!! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lisette With - WaarBenJij.nu

Ik ben verkocht!!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Augustus 2012 | China, Chengdu

He hallo!

Woensdag 15 augustus
Hoera voor Papa! Vandaag zijn we in Chengdu gebleven omdat we de stad wilde verkennen en ik wilde skypen met papa.
Chengdu is echt een heerlijke stad, schoon, vriendelijke mensen (eigenlijk door heel China zijn de mensen wel vriendelijk, of komt dit door mijn Westerlijke uiterlijk???). Wanneer je door de stad gaat wandelen kom je op plekken waar je anders niet zou komen. Onder het wandelen kwamen we een Mall tegen en niet zomaar een Mall nee een hele luxe, waar zelfs een ijsbaan inzit! Hier schaatsen de mensen met hun korte broek en hun t-shirt met de hand aan de rand, erg grappig om te zien. Ook heeft deze Mall erg lange roltrappen. Leuk om eens gezien te hebben. Na de Mall zijn we weer de straatjes in gelopen en poeh wat is het hier heet! Tropisch warm in Chengdu ik ga bijna als een echte Chinees met een paraplu lopen tegen de zon. We kwamen terecht op een binnenmarkt. Hier kom je eerst op een fruit alias groentemarkt daarna gaat het over op een echte vleesmarkt. Getsie! Wat ze daar allemaal hebben hangen en dus verkopen. Mijn eetlust is gelijk weg. Ze eten zelfs de snuit van een varken!
Ik moest even een luchtje happen. We zijn verder gaan lopen naar het super super grote beeld van Mao. Het plein waar je over heen loopt, waarop je een mooie foto met Mao kan maken, is bezaaid met militairen en politiemacht, alsof ze het beeld bewaken. Ik snap niet zo goed waarom. De politiemensen moesten wel lachen om ons, Lam had namelijk bedacht om een foto met Mao te maken waarop we hem een high five gaven. Wat een gedoe maar het effect en de lol erom was zeker de moeite waard.
Zo nu hadden we het echt heet en zijn we een Mall in gegaan om verkoeling te zoeken. Meestal zit er in de kelder van een Mall een hele grote supermarkt. Hier hebben we dan ook lekker fruit, drinken en tofu met een smaakje gekocht. Dat is echt lekker, het lijkt misschien een beetje op een stukje bruine rubber, maar het is wel om te smullen, soms moet je dingen gewoon proberen. Oke niet alles, ze verkopen namelijk ook vacuum verpakte kippenpootjes, echte kippenpootjes bedoel ik dan, niet zoals wij die kennen, het zijn echt de 'voetjes' waarop ze lopen.

Na de verkoelende Mall en het stuk fruit zijn we verder gegaan met de stadswandeling. We zijn naar het toeristische gedeelte gegaan, wat een must see is hier in Chengdu. De huizen zijn traditioneel Chinees. Hier hebben we lekker zitten eten. We kregen koude kip met gele paprika in een lichtelijke pittige saus met suiker erbovenop. Hmmm...! Erg lekker!
Toevalligerwijs kwamen we bij een grote Boedhistische tempel. We zijn het terrein op gaan lopen en kwamen een vrouw tegen die ons erop wees dat er over 5 minuten een bekende monnik zou gaan preken. We zijn met haar meegegaan naar de plek waar er gepreekt zou gaan worden. De preek was al begonnen. Wij ginge op een smal houten bankje zitten die ons werd toegewezen, hier kun je geen uren op zitten!! Ik ben letterlijk lek gestoken! en ben een stuk of acht grote muggenbulten rijker. maar de ervaring van deze gebeurtenis was wel heel mooi. De Monnik zelf zie je helemaal niet. De beste man zit in een kamertje achter het glas, wanneer je er recht voorstaat zie je hem misschien wel zitten, maar op de monnik was een camera gericht en het beeld werd afgespeeld op een groot scherm op de binnenplaats waar iedereen op stoelen of bankjes zat.

Donderdag 16 Augustus
De Panda Base! Hier hebben we heel erg naar uitgekeken. Doordat het heel warm is hier in Chengdu zitten de pand's in hun binnenverblijf. Maar we hadden weer eens geluk want de 'pubers' die waren in hun buitenverblijf dus hier was het ook vrij druk met mensen. Gelukkig ben ik al wel wat Chinees gedrag gewend dus ik heb mijzelf er gewoon tussen gewurmd en stond in een mum van tijd vooraan waardoor ik de panda's redelijk goed kon fotograferen. Soms een beetje bewogen mede door de dringende mensen om mij heen. Ook hebben ze hospitals waar pas geboren of een paar weken oude Panda's verblijven. Deze baby's mogen maar een paar uur per dag bekeken worden. Een Hospital was wat verder gelegen in het park, deze pasgeboren baby panda, 2 weken oud, mocht je van 11.00-12.00u bezoeken en precies wanneer wij voor het ruitje stonden tilt het kleine beestje zijn kopje op, wat een kodakmoment! Onze dag was dus helemaal compleet. Het complex van de Panda base is ook erg groot en goed aangelegd. je kan goed zien dat er met zorg voor de beesten gezorgd word. Helaas ben ik niet met een Panda op de foto geweest, dit kosten namelijk een kleine 200 euro, dat had ik er niet voor over. Misschien is het in Maleisie wel goedkoper.
Doordat we zo vroeg op waren, tussen 8.00 en 10.00u krijgen de Panda's eten en daarna slapen ze vrij veel, vandaar dat we er optijd waren, zijn we terug gegaan naar het hotel en zijn we lekker in slaap gedommeld.

Vrijdag 17 Augustus
Vandaag zijn we naar de Wuhou Tempel geweest. Allebei hadden we er meer van verwacht. In de tempel waren er veel officieren te zien die de mensen tegenwoordig eren voor al het goede wat ze vroeger voor het land hebben gedaan. Door de tijd heen zijn ze eigenlijk heilige geworden en bidden mensen dus voor ze. Het terrein zelf was wel mooi, er was veel te zien.
In de avond was er een enorme stortbui, toch wilde we nog wat gaan doen, dus op naar de Mall. Ons avondeten was deze avond fastfood van Dico's, dit is een goedkopere versie van KFC.

Zaterdag 18 Augustus.
We hebben twee markten opgezocht. De een staat erom bekend om zijn vele dieren en de ander erom dat ze van alles verkopen.
Eerst zijn we naar de dierenmarkt gegaan. Eerst heel veel vissen, maar later ook konijnen, slangen, krokokdilletjes, schildpadden, katjes, hondjes, cavia's, leguanen, eekhoorns echt van alles.
Nu komt het gedeelte waar de titel van dit verhaal opslaat. Ik ben verkocht! Wat hebben ze hier een lieve puppy's!! Ik ben verkocht aan een puppy die heerlijk bij mij kwam zitten en maar bleef likken. Dit was overgens een puppy die een stamboom heeft en in een klein winkeltje was met zijn tweelingzusje en hun moeder. Deze honden worden gebruikt voor de show en worden heel goed verzorgt. Deze was dus ook een stukje duurder dan diegene die met meerdere in een hokje zaten. Maar wat is ze lief! We hebben er zeker een halfuur gezeten!

Na de dieren Mall, want dat was het, zijn we naar de courefour geweest om wat eten te halen.
Op naar de tweede markt, helaas waren een aantal mensen al weg en was er niet heel veel meer over van de markt. Maargoed waarschijnlijk was het heel veel van hetzelfde. We zijn dus maar aan de wandel gegaan en kwamen aan in een park.. Hier hebben we bij een thee huis aan het water gezeten. twee glazen met bloemen erin en een enorme thee kan met heet water. Je kon zeker per persoon 5 longdrink glazen thee drinken.
Op een gegeven moment kwam er een hele donkere lucht aan en begon het heel hard te regenen. Gelukkig was het terras overdekt. We konden dus lekker buiten blijven zitten. Uiteindelijk zijn we dichtbij een ouder echtpaar gaan zitten, zij hadden een radio'tje zij zich en we hebben pelpinda's gekocht om de tijd te doden. Na ongeveer een uur stopte het met regenen en nadat we de pinda's aan het echtpaar hadden gegeven hebben we een taxi opgezocht richting het hotel.

Morgen gaan we een bekende berg op, ik weet nu niet zo snel de naam, maar de tempel die erop staat is bekend in de Kungfu Panda films. Naast deze tempel is er nog veel meer te zien, zoals watervallen en andere mooie gebouwen.
Ik zal nog een paar mooie foto's plaatsen, waaronder van de lieve puppy.

Voordat ik het vergeet, we blijven tot 25 augustus in Chengdu en gaan niet meer naar Dali. Financieel is het allemaal best prijzig voor de tijd dat we daar zijn qua tickets en dat vinden we best zonde. De 25ste vliegt Lam naar Beijing terug en ga ik naar het tropische eiland Hainan. Hier ga ik 8 dagen helemaal niets uitvoeren en ga ik lekker mijn boek lezen op het strand. Op 2 september zal ik dan naar Hong Kong vliegen.

Liefs en tot de volgende keer!

• 20 Augustus 2012 - 12:25

Sandy:

Hey Liset
    Fijn dat alles goed gaat

• 20 Augustus 2012 - 12:26

Teus De With:

Hoi Liset, ga je een hondje kopen als je thuiskomt???

Pap

• 20 Augustus 2012 - 12:28

Sandy:

Hey Liset
    Fijn dat alles goed gaat!
    Wat een ervaringen en indrukken.
    Leuk hoor!
    Ben benieuwd naar het puppy, jammer dat je 'm niet kon houden.
    Heel veel plezier en lekker genieten meid!
    Groetjes uit een zonnige Burg. Schallijstraat

• 20 Augustus 2012 - 19:52

Jan En Anneke:

Hoi lisette,
    Vandaag alle reisverslagen door gelezen en je foto's bekeken. het klinkt allemaal erg indrukwekkend. Leuk om je zo te volgen. Bedankt voor de verjaardagskaart. Heel veel plezier
    Jan en Anneke

• 20 Augustus 2012 - 22:43

Janet De Visser:

Oh, wat een super lieve foto´s!!!
    En erg leuk om jou zo helemaal ´in love´te zien : )
    Ennuh...... respect voor je reisverslag, lekker lang en gezellig geschreven. Dat is gewoon meegenieten op afstand!
    Dikke kus, en een pluim `Floortje`
    ; )

• 22 Augustus 2012 - 13:56

Monique :

Hey meis, wat leuk om je reisverslagen te lezen! En wat een ervaring...heel veel plezier nog en we blijven je volgen! Groetjes uit de Schalijstraat 8

• 23 Augustus 2012 - 10:42

Berga:

He Liesje!! Ik ben wel benieuwd naar die highfive foto met Mao haha. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Hier alles z'n gangetje. Afgelopen weekend was Lowlands, toevallig ook dat weekend bloedheet! Maar we hebben het overleefd en het was heel leuk! Afgelopen maandag gelijk door naar Zeeland en hier zitten we nu nog steeds t/m morgen. Vandaag is mijn papa jarig, maar hij viert het morgen. Volgende week weer aan de arbeit en zo gaat het gewone leventje weer beginnen.
    Zal binnenkort weer even mailen met alle verhalen en roddels ;-), dan blijf je op de hoogte! Dikke kus