Chengdu, Groene stad - Reisverslag uit Chengdu, China van Lisette With - WaarBenJij.nu Chengdu, Groene stad - Reisverslag uit Chengdu, China van Lisette With - WaarBenJij.nu

Chengdu, Groene stad

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Augustus 2012 | China, Chengdu

Hallo Hallo (zo zeggen de mensen mij hier gedag met een grote glimlach)

Ik zeg het gewoon weer, want ik vind het heel leuk om de enthousiaste reacties op mijn verhalen te lezen. Bijna niemand kan hier Engels en ik kan geen Chinees dus soms voel je je qua praten wel eens alleen. Gelukkig kan ik via mijn site wel mijn hart luchten en mijn ervaringen met jullie delen.

Vrijdag 10 Aug.
Vandaag hebben we de Moskee in Xi'an bezocht. De mensen zijn heel erg trots op de Moskee en er word dan ook druk aan de Moskee geknutseld om hem er weer op en top uit te laten zien.
Volgens ons is het vroeger een Boedistische tempel geweest, er zijn namelijk een aantal elementen terug te vinden. Zoals de draak en de schildpadden die de stenen (misschien wel grafstenen) dragen. het terrein waar de moskee op staat is vrij groot, in het midden van drukke winkelstraat. Gelukkig kon ik de moskee gewoon bezoeken en hoefde ik mijzelf niet helemaal in te pakken. De moskee ziet er qua uiterlijk totaal niet uit als een moskee zoals bij ons in Nederland, de moskee heeft hier veel Chinese invloeden. Dit is te zien aan de daken van de verschillende gebouwen van de moskee. De gebedshal van de moskee is indrukwekkend groot. helaas mag je daar niet in, ik waarschijnlijk als vrij blootgeklede vrouw al helemaal niet. Je mocht als toerist op twee meter afstand de zaal bekijken, dit kon door verschillende deuren.
Omdat wij vandaag heel erg hadden uitgeslapen was de dag eigenlijk ook zo weer voorbij. We hebben nog een aantal souvenirs gekocht en hebben lekker noodlesoep gegeten bij de gezellige familie. Zij waren weer heel blij dat zij ons weer mochten verwelkomen.

Zaterdag 11 Aug
Deze dag zijn we de bus opgestapt naar de zogehete hotsprings en de plaats Li Shan. Je neemt de kabelbaan omhoog, die heel erg hard omhoog vliegt, blij toe dat het een dicht hokje was waar we inzaten. Boven aangekomen heb je een super uitzicht over de stad Xi'an en zie je hoeveel bomen en groen er op de berg staan.
Van boven moet je naar beneden gaan lopen om het meeste te kunnen zien. langs kronkelige paadjes loop je langs verschillende kleine hutjes waar mensen wonen en hun waar verkopen aan de voorbijgangers. Het park is volgens ons vrij nieuw, de paden zien er netjes uit en alles is vrij goed onderhouden. In China hangen ze in de bomen, wanneer er veel van bij elkaar staan, bordjes met de naam van de boom erin. Dit doen ze ook in de stadsparken. Gelukkig staat het er ook in het Engels, dus dat is dan wel weer leuk. Uiteindelijk zijn we de hele dag op de berg geweest.

Aan de overkant van ons hotel verkoopt een vrouwtje drinken en ijsjes, dit vrouwtje zag aan lam dat hij pijn in zijn rug had, want hij liep met een stok. Zij adviseerde hem om naar een goede vriend van hem te gaan, die bij de stadsmuur zit en je op straat masseert voor 30 Yen. na de bergwandeling is Lam daar naartoe gegaan en ik heb lekker een dutje gedaan, want die kuiten voel ik nog steeds!
Nadat Lam terugkwam, heel enerverend want de goede man kon goed masseren, zijn we nog de stad ingeweest. In de avond leeft alles helemaal op. In de winkelstraten kwamen we een stel tegen die kleine puppy's verkocht, zo schattig! Mam ik had er bijna 1 naar je opgestuurd!
Wanneer we verder liepen kwamen we in steeds gezelligere straatjes terecht. Uiteindelijk zijn we weer naar huis gegaan en kon Lam de weg niet meer zo vinden. Gelukkig ben ik er nog, want ik heb ook een aardig richtingsgevoel. We waren zo weer in het hotel, Lam verbaasde zich erover.

Zondag 12 Aug.
Ik heb niet veel gedaan deze dag, ik was misselijk en had erg pijn in mijn hoofd. Lam is dus zelf op stap geweest en heeft zich ook weer laten masseren door de vriendelijke man bij de stadsmuur.

Maandag 13 Aug
Ik had, ondanks mijn 14kg, toch wat teveel kleding bij mij. Ik ben vandaag naar het postkantoor geweest om dit op te sturen naar Nederland. Vandaag zijn we ook een keer een hele andere kant uitgelopen. Zo kom je ook eens in de wat niet toeristischere straatjes terecht.
Aan het eind van de middag zijn we weer naar de stadsmuur gegaan, Lam kon zich dan nog 1 keer laten masseren door deze man. Helaas was hij er niet, maar gelukkig had hij een bordje met zijn nummer aan het hek hangen. Binnen 10 minuten kwam de man op de fiets aangereden. Ik heb een heel uur naast hem op een krukje gezeten en gekeken naar alle dingen die om ons heen gebeurde. Om de muur zit namelijk een hee park, hier voeren mensen verschillende sporten uit, worden er spelletjes gespeeld onder de oudere en wordt er van alles verkocht qua eten en drinken. Een hele bezigheid om naar te kijken. Lam vroeg nog of ik mij ook wilde laten masseren, mij niet gezien, dat gefrunnik van een vreemde aan mijn lijf.
Na de massage zijn we de buurt rond gaan lopen hebben wat eten bij een straattentje gekocht, lekker pittig bladerdeeg, ga ik thuis ook eens maken! terug richting het hotel zijn we achterop een scooter gegaan. Iedereen achterop bij verschillende scooters. Wat een waaghalzen, tegen de rotonde in, tegen het verkeer in, als je kan dan ga je! Gelukkig kunnen ze niet harder dan 35 km/u. Was wel een leuke ervaring, soms een beetje spannend, ik knijp dan mijn benen meestal om iemand heen, maar dat zou voor de beste man een rare gewaarwording worden, dan maar hard in mijn vuisten knijpen.

Vandaag dinsdag 14 Aug
Vandaag hebben we het vliegtuig gepakt richting Chengdu. Onze vijfde stad alweer. Vanaf de luchthaven in Chengdu was er weer een pendelbus richting de stad. Ze zetten je dan op een centraal punt af in de stad waar de meeste hotels te vinden zijn. Van daaruit hebben we heel lui een taxi genomen, die ons al vertelde dat het dichtbij was.
Wat hebben we weer geluk gehad met het hotel. Eindelijk kijken we vanuit de kamer op de straat voor ons hotel, je kan alles zien gebeuren want het raam is van boven naar onder van links naar rechts, over de gehele breedte en lengte van de kamer. Er staat een grote vensterbank voor waar je in kan zitten en naar beneden kunt kijken. Ook hebben we ieder een kingsize bed, heerlijk!

Morgen gaan we de stad verkennen en donderdag gaan we waarschijnlijk naar het Panda park. Daar staat Chengdu wel om bekend.

Liefs en tot de volgende keer!

  • 14 Augustus 2012 - 18:53

    Edwin:

    Hee Lisette,
    Ik volg je nog steeds hoor en wat een leuke ervaringen daar zeg.
    Ben je niet bang dat je veel mist als je zo snel door de steden gaat ?
    Noodles zijn vast lekker daar :P
    Ik blijf je volgen hoor !
    Greetz
    Edwin

  • 15 Augustus 2012 - 15:29

    Sanne Alkema:

    Klinkt nog steeds allemaal fantastisch meis! Is het eten wat beter in Chengdu?
    Hier is het op dit moment bloody hot! en van het weekend wordt het 30 graden!
    Nog 2 diensten en dan heb ik vrijdag om 23.00 vakantie en dan zondag naar Griekenland,
    zitten we wel weer een stukje dichter bij elkaar :P
    Tot het volgende bericht!

    xx Liefs

  • 15 Augustus 2012 - 21:38

    Janet De Visser:

    Hai ´Floortje´,

    Als ik het zo lees hoef je niet eens meer je hotel uit om te genieten!!!
    Maar ja dan mis je wel de panda´s, als het goed is zijn jullie daar nu als je dit leest al geweest he?
    Misschien is zo´n massage wel lekker als je hoofdpijn hebt, dan maken ze het lekker los of is het weer migraine.

    Leuk hoor zo´n reisverslag blijven we helemaal op de hoogte want ik deel dit natuurlijk met de mannen.
    Wij hebben nu een echt nederlandse zomer, genieten hoor. In de wijk zijn de mensen dan ook een stuk blijer, dus genieten. Wij zijn al weer ijverig aan het werk. Trouwens heel goed voor mijn ego als ik net weer begin is iedereen blij om mij weer te zien (patienten).Jammer dat ik alweer zo gauw weer ´gewoon´ben ; )
    Super leuk was het zondag he, gaan we weer een keer doen!!!
    Voor nu een dikke kus en op naar het volgende reisverslag.

  • 15 Augustus 2012 - 22:01

    Wilma:

    Hoi Lisette,
    Op het gemak even je mooie verslag gelezen. Prachtig hoo!
    Veel te zien in zo'n groot land.
    Fijne tijd daar!
    Groeten vanaf Mesdagstraat 9

  • 16 Augustus 2012 - 08:31

    Monique:

    Hee lies,Ik heb 2 weken vakantie gehad en die vlogen voorbij dat zal bij jou ook wel zo zijn.
    Alles wat je schrijft is zo leuk om te lezen,ik zal de verhalen weer uitprinten en bij de C in de kantine neerleggen,voor de gene die het leuk vinden om te lezen......Wel goed dat de tante van Lam jullie op de hoogte houd van het gevaar weer een geruststelling voor ons.Hier is de zomer niet zo best deze week lijkt het meer op goed zomerweertje met temp van 28 gr.het weekend wordt het tegen de 31 gr.Ik ga nog effe verder aan de studie wat nu effe niet meevalt, maar komt goed.Tot schrijfs. Dikke kus Mo


  • 16 Augustus 2012 - 12:21

    Janneke:

    Hoi lieverd.

    Toch even een kleine reactie. Goed om te horen dat het een leuk hotel is in Chengdu.
    Ik ben benieuwd hoe het in het Pandabos was. We gaan gauw weer skypen.
    Tot dan liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 36660

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: