Indonesie plannen en KL deel II - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette With - WaarBenJij.nu Indonesie plannen en KL deel II - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisette With - WaarBenJij.nu

Indonesie plannen en KL deel II

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 November 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur
20 okt - 25 okt
Indonesië plannen en KL deel II

Zaterdag 20 oktober
Na een vermoeiende nacht en een busreis kwam ik aan op Kuala Lumpur centraal. Vanaf hier heb ik de subway genomen richting station Masjid Jamek. Op de website van het hostel stond aangegeven dat het dan nog een kleine 10 minuten lopen was. De richting waarnaartoe is niet helemaal duidelijk, ook al zijn de straten wel goed aangegeven. Dus ik stond daar met mijn reisgids bepakt met mijn tassen een logica te vinden in de weg. Gelukkig kwam er een behulpzame man naar mij hij heeft mij opweg geholpen. Ik kon eigenlijk vanaf de plek waar ik stond de naam van het hostel zien. Maar als je dat niet weet dan valt het ook niet zo snel op door alle drukte om je heen.
Aangekomen in het hostel, het was 9am kon ik pas om 2pm inchecken! Wat een ellende, ik had mij al helemaal voorgesteld om om een lekkere douche te nemen en heerlijk een paar uurtjes in bed te gaan liggen. Helaas het sprookje verliep anders.
Toen maar mijn boek gepakt om te lezen. Na tien minuten vielen mijn ogen al dicht van vermoeidheid. Iets actiefs dan maar. Mijn tas heb ik achter kunnen laten in de bagageruimen van het hostel. Ik ben gewoon maar gaan lopen. Eigenlijk ook eerst richting een eetgelegenheid. Lekker een thosai, z'on dunne pannenkoek met drie soorten sausjes meestal een beetje pittig. Na een soort grote overdekte markt, eerder gezegd een toeristen mall met souvenirs shops, had ik een kapper gespot die er best oké uitzag. Ik stond in het boek te bladeren en al gauw kwam er iemand naar mij toe. Als ik geknipt wilde worden dan moest ik een uurtje wachten. Ik vond dat niet zo erg, ik zat daar best met een slecht blaadje om te lezen en een kopje thee. Na iets meer dan een uur was ik aan de beurt. Mijn haar werd drie keer met verschillende crèmes gewassen en mijn hoofd werd heerlijk gemasseerd. Dit duurde zeker al een kwartier, ik lag te genieten! Nadat mijn haar in een handdoek gewikkeld was kon ik plaatsnemen op de kappersstoel. De vrouw kwam aangelopen met een warme handdoek, deze werd in mijn nek gelegd en vervolgens werd ook nog eens mijn nek gemasseerd. Ik was nog nooit zo behandeld bij een kapper. Het vrouwtje begreep aardig goed hoe ik mijn haar wilde, ook na aanleiding van een foto, dus zij ging aan de slag. Wat was ik blij dat ik dat gedaan had, mijn haar voelde weer gezond.
Na de kapper ben ik hectische Chinatown ingelopen. Hier was ik, door mijn vermoeidheid, al aardig snel uitgekeken, het was ook al 12 uur dus ik terug naar het hostel, misschien kon ik toch al wel eerder inchecken. Gelukkig kon ik inderdaad eerder inchecken. Ik ben lekker gaan douchen en heb een welverdiend tukkie gedaan in een kingsize bed!
Rond 5pm werd ik wakker en ben ik terug richting Chinatown gegaan. In de avond was het nog hectischer dan overdag. Overal vragen de mensen of je een dvd, zonnenbril of horloge wilt kopen of dat je een tatoeage wilt, nou nee bedankt! Echt een gekkenhuis met mensen en kleine kraampjes die er in de avond in de straten extra worden neergezet. Na twee uur rondstruinen had ik het dus wel gezien. Lekker optijd naar bed.

Zondag 21 oktober
In de ochtend bij mijn ontbijt kwam er een jongeman bij mij aan de ontbijttafel zitten. Ik had hem de vorige dag al gedag gezegd bij het inchecken, hij had namelijk een probleem met zijn bed. Ik weet zijn naam alleen niet meer dus laten we hem Tom noemen. Aan het ontbijt hebben we wat zitten kletsen, verhalen uitgewisseld en plannen uitgewisseld. Hij ging deze dag naar het vogelpark en vroeg of ik het leuk vond om met hem mee te gaan. Ik had eigenlijk nog geen plannen, dus dat was wel gezellig. Om 11.30am spraken we af in de receptie. Bij de receptie hebben we voor de zekerheid nog gevraagd welke kant we op moesten en zij vertelde ons dat we er gemakkelijk heen konden lopen. Dit viel aardig tegen in de hitte. Na een halfuur a driekwartier kwamen we besteed en lichtelijk uitgeput aan bij het vogelpark. Het vogelpark was heel erg groot en alle vogels, die niet gevaarlijk zijn, vliegen los rond in het park. Het park is overdekt met een heel groot net zodat ze niet weg kunnen vliegen. We werden verwelkomd door gekleurde papegaaien en hele grote pauwen. In het park hadden ze een gedeelte waar je voor €2,50 twee vogels kon uitkiezen die de medewerkers op je arm plaatste en waarvan je met je eigen toestel een foto mocht maken. Ik had een grote papegaai op de ene arm en een hornbill op de andere arm. Dit was best wel heel erg zwaar, maar totaal niet pijnlijk, wat ik wel had verwacht. Verderop konden we een soort kooi inlopen, hier waren allemaal papegaaien, kleintjes. Een jongen stond ze te voeren, toen wij binnen kwamen, gaf hij het voederbakje gelijk aan mij waarop de vogels gelijk reageerde en ik binnen no time 10 papegaaien op mijn armen had zitten. Deze gaan er niet zo snel af als ze hongerig zijn. Na al dat getuur naar vogels waren we hongerig geworden, ook zag de lucht een beetje zwart. Wanneer we zaten te eten was er een grote stortbui, precies optijd dus. Na het eten en de grote stortbui zijn we nog het laatste gedeelte van het park rondgelopen en hebben we vervolgens een taxi terug naar het hostel genomen. We besloten om even uit te rusten in het hostel en s'avonds wat te gaan eten bij Nando's. Dit is een restaurant dat bekend staat om zijn kipgerechten. Wanneer je daar binnenkomt word er 'Welcome to Nando's!' Geroepen waarop al het personeel vervolgens ook welkom roept. Na een halfuur daar gezeten te hebben word je er lichtelijk wel een beetje gek van, want het echt een drukke zaak. De een gaat weg en de ander gaat er gelijk zitten.
Teruggekomen in het hostel was er een nieuw meisje in de kamer, Sarah uit de USA. Zij wilde ook nog naar the Batu caves dus hebben we besloten om de volgende dag samen te gaan.

Maandag 22 oktober
Vandaag een beetje optijd opgegaan om optijd richting de batu caves te kunnen. Na een goed ontbijt zijn we opweg gegaan naar het treinstation. Voor €0,40 konden we de trein nemen. De trein deed er ongeveer een uurtje over. Aangekomen waren er een heleboel apen te zien. Gelukkig hadden ze al buit gemaakt bij andere mensen en zaten ze dit op een veilige plek op te eten. Voor de ingang van de grot stond er een heel groot gouden Buddha beeld. Achter dit beeld was een lange trap richting de opening naar de grottoe. Op deze trappen zaten weer allemaal apen. Een ander meisje uit het hostel had gezegd dat de trappen er smerig uit zouden zien. Wij hadden denk ik geluk want ze waren de trappen een grondige reinigingsbeurt aan het geven. Binnenin de grotten druppelde het water nasr binnen. Door de vogels en de apen was het geheel niet echt een fraai gezicht. Het viel dus wel een beetje tegen. Na een halfuur waren we eigenlijk ook wel uitgekeken. We hebben de trein terug naar de stad genomen. Vanuit daar zijn we naar het mooie little india gegaan. Hier was alles mooi versiert, zagen de straten er netjes uit en waren de mensen mooi gekleed, misschien was dit het rijkere little india?? Na al het gekijk en geloop waren we hongerig geworden. In little india kun je dan prima terecht, heerlijk eten en natuurlijk opeten met je handen! Na het eten zijn we nog wat rondgelopen en daarna weer naar het hostel. Even uitrusten. Na een warme dag de toerist uitgehangen te hebben.
In de avond zijn we richting de shopping straten geweest. Allemaal lichtjes, grote reclame borden, grote gebouwen en veel mensen. Hier hebben we ergens in een soort van mall gegeten.

Dinsdag 23 oktober
Sarah ging vandaag richting Thailand. Samen nog ontbeten en daarna heeft zij haar tas ingepakt. We hebben nog het een en ander uitgewisseld over Bali en toen hebben we gedag gezegd. Ik ben deze dag naar the mall geweest. Lekker rondneuzen en vooral genieten van de airco!
In de avond had ik afgesproken met Amir. Amir heb ik ontmoet in Langkawi en kan wel aardig ping pong spelen. Hij is heel goed en vooral bekend in China.
We zijn gaan eten bij Nando's en hebben daarna naar de fontein/lichtshow gekeken van de bekende torens in Kuala Lumpur. Daarna zijn we wat rond gaan wandelen richting de wat meer drukkere straten. Amir wist een leuke plek op het dak van een gebouw. Hier kun je waterpijp roken, iets eten of een drankje nuttigen. Dat hebben we dan ook gedaan. Het leuke aan deze plek is dat het op een Arabisch restaurant uitgaansplek lijkt. Na deze speciale plek, waar je overigens een mooi uitzicht over de stad hebt, zijn we naar een bekende kroeg geweest. In het weekend zou je over de hoofden kunnen lopen, zo druk dat het dan is. Rond een uur of 3 heb ik de taxi terug genomen richting het hostel. Wat een gezellige avond!

Woensdag 24oktober
Uitgeslapen! Wat heerlijk zeg! Eigenlijk heb ik deze dag niet heel veel gedaan. Naast het plannen van mijn reis door Indonesië, het is al bijna zover, heb ik mijn financiën op een rijtje gezet en geprobeerd mijn blog bij te werken, wat niet helemaal gelukt is.

Donderdag 25 oktober
Inpakken en wegwezen, op naar Indonesië! Na het ontbijt heb ik mijn spullen ingepakt en ben ik richting het vliegveld gegaan, met de bus. Dit kaartje had ik al op de heenweg gekocht. Alleen was ik helaas naar het vliegveld gegaan. Ze hebben in Kuala Lumpur een lowcost airport en een airport voor de duurdere maatschappijen, zoals KLM. Maar gelukkig was ik ruim optijd op het vliegveld en gebeurt het waarschijnlijk wel vaker, want ze hadden een shuttle bus naar het andere vliegveld. Dit duurde ongeveer iets meer dan een halfuur.
Aangekomen op dit vliegveld begreep ik eindelijk wat mijn broer bedoelde met een mooi en modern vliegveld. Woow! Wat een verschil met andere vliegveld. Zoveel mooier, schoner en moderner dan het andere. Ik vond het niet erg om hier te wachten. Ik ben de winkeltjes af gaan lopen heb wat gegeten en moest toen alweer richting the gate. Wat gaat de tijd snel op een vliegveld als je jezelf goed kan vermaken.

Over mijn aankomst in Jakarta vertel ik in mijn volgende verhaal.

  • 24 November 2012 - 10:08

    Carline:

    Gaaf Lies! Weer een hoop avonturen beleefd! Veel plezier in Indonesië! Xx

  • 25 November 2012 - 01:04

    Janet De Visser:

    Hai meis, weer genoten van je verhalen!
    Veel plezier en geluk in Indonesie,
    liefs van ons, Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 36618

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: