Hainan, Goodbye to my new friends - Reisverslag uit Hainan, China van Lisette With - WaarBenJij.nu Hainan, Goodbye to my new friends - Reisverslag uit Hainan, China van Lisette With - WaarBenJij.nu

Hainan, Goodbye to my new friends

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 September 2012 | China, Hainan

Hallo allemaal!

Nog steeds vanuit Hainan. Maandag heb ik eenrustig strand/zwembad dagje gehad. Na eerst te hbben ontbeten ben ik lekker op het strand gaan zitten. Na zo'n hele ochtend strand ben j, hoe hard ze ook werken, de fruitvrouwtjes van het strand wel zat. Om het kwartier komen ze namelijk vragen of je fruit wilt kopen. Wanneer je ze 1 blik geeft denkn ze dat je al iets wilt kopen en zetten ze hun waar voor je neus neer en prijzen ze alles aan wat ze hebben.
Daarom ben ik in de middag maar bij het zembad gaan zitten. Wat een rust. Doordat ik een beetje afwisselend wil eten ga ik om de dag eten in het restaurant dichtbij het zwembad met uitkijk op zee. Met mijn boek en mijn eigen thee zit ik dan lekker op mijn gemak te kijken en te luisteren naar alles wat er om mij geen gebeurt, heerlijk!
Na mijn avond eten, rond een uur of 21u ga ik richting de lobby van het hotel, mijn mail checken en kijken of er nog iets te doen is in de omgeving.
Aan de meisjes van de recepti heb ik gevraagd of ze mij wilde helpen met het uitzoeken van de bus die ik moet nemen richting bepaalde activiteiten. Het meisje van de receptie is heel aardig. we raakte gelijk aan de praat. Ze wil namelijk Engels leren en kan het een klein beetje spreken. Met google translate komen we gelukkig een stuk verder. na een tijdje kwam ook haar vriendin naar het hotel. ZIj werkt hier ook. Ook met haar raakte ik aan de praat. Zij kan eigenlijk helemaal geen Engels. het meisje van de receptie geeft mij gratis WIFI. De andere gasten moten hiervoor betalen. Wat een geluk! Inmiddels was het 23u geworden na al dat geklets.

Dinsdag heb ik de trip ondernomen om naar de stad Sanya te gaan.De bus stopt voor het hotel, dus dat is wel makkelijk. Aangekomen in de stad was het een drukte van jewelste en het was er heel erg warm. Ik vond het ook een beetje smerig. Maar goed opzoek naar een supermarkt. Deze had ik, met een beetje hulp, al snel gevonden. Achteraf hadik misschien eerst moeten kijken waar mijn bus terug ging naar het hotel want ik heb zeker een uur rondgelopen opzoek naar de bus terug met mijn boodschappen, wat een ellende! Uiteindelijk toch weer aangekomen in het hotel. Spullen in mijn kamer gezet en ee duik in het zwembad genomen, want daar was ik wel aan toe.
Deze avond heb ik weer ouderwets noodlesoep met een nectarine gegeten. Ik wilde de rotzooi niet in mijn kamer hebben dus ben naar de bar van het zwembad gegaan. S' avonds zijn er veel mensen die in het verlichte zwembad zwemmen, dus ook nog gezellig. De jongen van de bar heeft in een kwartier met een ongelooflijk groot hakmes met heel veel liefde mijn nectarine staan schillen. Dat was een grappig gezicht! Ook heeft hij mijn noodle soep klaargemaakt. Lekker makkelijk.
Na mijn avond eten ben ik naar de meiden van de receptie gegaan om weer gezellig te gaan kletsen met elkaar. De vriendin kwam later ook weer.

Woensdag ben ik naar een enorm Buddha beeld gegaan dat in de zee staat. Hier is een heel park omhee gebouwd waar j veel kunt zien. gelukkig reed er ook een hopp in hopp off treintje rond, want het was mij te warm om te gaan lopen. Dit beeld is een beetje qua grootte te vergelijken met het beeld dat in Rio de janeiro op de berg staat en het beeld dat in New York staat.
Dit uitstapje was een tip van het meisje dat naast mij in het vliegtuig zat. Met haar mail ik nog steeds elke dag. Erg leuk!
Rond 16u was ik helemaal gebroken weer terug in mijn hotel. Wat een dag en wat een hitte, maar het as zeker de moeite waard.
Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, dus deze hebben jullie nog van mij tegoed.

Donderdag, na die warme dag van woensdag heb ik vandaag weer een lekker dagje niets uitgevoerd. Met mijn boekje over Hog Kong op het strand, geeltjes en een pen. Ik schrijf namelkijk op wat mij leuk lijkt om te gaan bezoeken. Dit houd een mens bezig. Ik word ook steeds enthousiaster om naar Hong Kong te gaan en ben dus erg benieuwd naar de stad.
In de avond ben ik weer gezellig gaan internetten en kletsen met de receptie meiden. Ze heen trouwens Serena en Annie., Hun Chinese naam is te lastig om te onthouden. Annie kwam wat later en had eten meegenomen. Stinky Tofu zei ze. Ik heb het geweten, wanneer het zakje openging en ik een stukje pakte, poeh wat een lucht. Het was opzich wel lekker, maar erg heet! Mijn mond stond in vuur en vlam! Ze konden er wel om lachen. Vrijdag overdag zijn de meiden vrij en gaan we gezellig met elkaar lunchen.

Vrijdag, zoals ik al zei lunchdag! De meiden hebben mij om half 11 opgehaald met de taxi voor de lunch. Ik zei dat we ook wel met de bus konden, maar dat vonden ze geen goed idee. Ze houden wel van luxe!
We zijn gaan eten in een typisch Chinees restaurant, wel modern! Ze hebben verschillende gerechtjes gegeten en we hebben lekker zitten smullen. De meiden stonden erop dat zij alles betaalde.Dus ik heb het maar laten gebeuren. Zij wilde mij graag trakteren. Na het eten zijn we naar Honey Moon Dessert gegaan. Hier kun je lekkere toetjes eten. We hadden van alles besteld en hebben veel gelachen.
We zijn nog de stad doorgelopen en daarna hebben ze mij weer netjes terug gebracht.
15u mijn tijd, Skyp tijd met Pap en Sissi. Gezellig zitten kletsen met papa. Na Pap was Sanne aan de beurt voor het skypen. De meiden van het hotel hier hebben wel gelachen om mijn skype telefoon en vonden het reuze interessant dat ik zat te praten via de computer met Westerse mensen!
Na het skypen ben ik gaan uitwaaien op het strand, want om 18u was het skypetijd met mama en oma. Wat een dag! Gezellig bijgekletst met iedereen en ze weer even gezien, altijd fijn en dat doet mij goed.

Zaterdag, vanmorgen was het vroeg dag. Ik ben optijd opgestaan zodat ik een goede lange dag had. En wat een geluk voor Carline dat ik al op was, want ze smste mij om te facetimen. Erg gezellig en een goed begin van de dag! Daarna ben ik wezen ontbijten en heb ik de ochtend op strand gezeten. Helaas ging het een beeje regenen dus ben ik mij gaan aankleden en heb ik de bus richting de stad gepakt. Daar lekker wat gegeten en weer terug gegaan.
Vanavond moet ik helaas mijn tas weer pakken, maar een nieuw avontuur kon beginnen in Hong Kong, ik vind het spannend.
Vanavond de meiden gedag zeggen, wat ik overgens wel erg jammer vind. Maar we hebben elkaars nummers en houden contact.

Het volgende verhaal zal dus in Hong Kong zijn.
Ik ben benieuwd!

Liefs en een hele dikke knuffel!

  • 02 September 2012 - 09:06

    Ans Roest:

    Hoi Lisette,

    met aandacht je verhalen gelezen, wat doe je dat toch leuk, we genieten helemaal met je mee hoor!
    En om jou op de hoogte te houden wil ik je laten weten dat ik een nieuwe baan heb, bij Kwintes in Woerden. Meisje, heel veel plezier, wel zullen het lezen in je verslag.

    Liefs van Ans, Stephan en Martijn.

  • 02 September 2012 - 19:59

    Janneke:

    Hoi lieverd,

    Veel plezier in Hong Kong en we mailen gauw weer.
    Dikke kus mama.

  • 17 September 2012 - 04:01

    Monique:

    Leuk om je verhalen weer te lezen lies gelukkig maak jij makkelijk contact en tref je het weer met al je lunches.....mis je wel hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 36627

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: