Hainan, Hottie Hot! - Reisverslag uit Hainan, China van Lisette With - WaarBenJij.nu Hainan, Hottie Hot! - Reisverslag uit Hainan, China van Lisette With - WaarBenJij.nu

Hainan, Hottie Hot!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Augustus 2012 | China, Hainan

He lieve mensen,

Zaterdag hebben Lam en ik nog een keer het hondje bezocht en natuurlijk geknuffeld. Overgens hebben we deze dag heel rustig aan gedaan, het was namelijk de laatste dag samen. Lam vloog om 20u naar Beijing en ik vloog om 20.35 naar Sanya, Hainan. Na een relaxe dag zijn we naar het vliegveld gegaan, afscheid nemen is dan wel weer zwaar.

Om 20.05u was het boarding tijd. Alle Chinezen gaan dan netjes in een rij staan, ik blijf nog even zitten. Ze hebben daar zeker een halfuur gestaan, want de boarding tijd was niet helemaal de exacte tijd, of er was gewoo wat aan de hnd. Het grappige is dan wel dat iedereen gewoon blijft staan. Sporadisch gaat er iemand wel eens vragen aan de grondstewardes wat er aan de hand is, maar vele doen dit niet.
Op het moment dat ik het vliegtuig binnen stapte en p mijn plek aan kwam, zaten er twee giechelende meisjes naast mij, naja de een leek eigenlijk net op een jongetje met een handtas.
Al snel deed de man die voor mij zat zijn stoel naar achter waardoor ik met mijn lange westerse benen nauwelijks ruimte had. Het meisje naast mij zag mijn gezicht en vroeg wonderbaarlijk in het het Engels wat er weas.Zij heeft in het Chinees tegen de man gezegt dat hij zijn stoel weer goed moet doen, erg aardig.
Nu dat iik wist dat ze Engels kon ben ik een gesprekje begonnen, ze kon heel goed Engels!
Ze vertelde mij dat ze mij al had gezien en had gehoopt dat ik naast haar zat, zodat ze haar Engels kon oefenen. Ze zij ook dat ze er een beetje nerveus van werd en het eigenlijk ook een beetje spannend vond.
We hebben de gehele vlucht zitten kletsen en ze heeft dingen in het Chinees opgeschreven die ik kon bezoeken in Sanya.

Aangekomen op de luchthaven was het echt heel heet! Ik een taxi genomen richting het hotel. Hij deed eerst een beetje moeilijk over de prijs, maar uiteindelijk ben ik maar voor 10 Yen teveel naar mijn hotel gbracht (hoorde ik achteraf)
In mijn hotel, eigenlijk apartement aangekomen, was het lichtelijk een aftanse zooi. Na ja eerst maar een nachtje slapen en de volgende dag mijn kamer bekijken. Lekker geslapen had ik niet, mijn deur kon namelijk niet echt op slot, wat mij niet lekker zat.
De volgende dag heb ik van kamer gewisseld. Achteraf kwam ik erachter dat mijn schuifpui niet op slot kon. Toen ben ik naar de receptie gegaan en heb ik gezegt dat ik de volgende dag wilde uitchecken. Ik had namelijk vanaf het strand gezien dat Palm beach ook een hotel had. Ik heb naar veel handen en voeten werk een kamer kunnen bekijken. In het hotel is er een soort internet cafe. Hier heb ik de computer kunnen gebruiken om een hotel kamer te boeken. Ik had geluk want er was een package deal, als je 2 nachten verblijft krijg je er 1 nacht gratis bij. Dat kwam goed uit, ik moest namelijk voor 6 nachten reserveren en ik heb iedere ochtend ontbijt!
Na drie keer verhuisd te zijn, zit ik nu op een plek tegenover het strand, met een schoon zwembad, een schone kamer, die goed op slot kan en het aller belangrijkste ik voel mij hier op en top veilig. Er staan namelijk camera's in het park en er rijden mannetjes rond. Mam het lijkt een beetje op de apartementen waarin jij en Cor zaten op Curacao.

Gisteren en vandaag heb ik lekker nits gedaan. Heerlijk op het strand en aan het zwembad gezeten. Op het strand zijn er vrouwtjes die overdag lekker vers fruit verkopen en waarmee je een aardige goede deal kunt sluiten. Vanavond ben ik over het strand gaan wandelen om de zonsondergang te bekijken. Grappig is dat s' avonds het strand vernadert in een openlucht restaurant alias bbq festijn. Er komen dan mannetjes met stapels stoelen en tafels en die worden dan op het strand neergezet. Ook varen er verschillende vissres uit om met een hele groep mensen te gaan vissen.
Na mijn strandwandeling was het donker geworden en ben ik in het hotel, buiten bij het zwembad gaan eten. Hier zat ook een Russische familie. Elke keer ston er iemand op en hield een toespraak, na de toespreek gingen ze allemaal proosten en kreeg de speecher een kado. vreemde bedoeling, dit vond de bediening volgens mij ook.

Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat het hotel personeel denkt dat ik Russisch ben en de Russen denken dat ik een Amerikaanse ben. Geen van beide dus.
Vanmiddag heb ik in het zwembad gesproken met een aantal Russische jongeren, van hen heb ik een handig boekje gekregen om te communiceren in het Chinees, erg aardig. Ze waren ook erg benieuwd waar ik vandaan kwam en wat ik alleen op reis deed.

OP het strand ben ik mij erg aa het orienteren op mijn verblijf in Hong Kong. Sanne, je boekje is erg handig en leuk! Mijn hostel word erin vermeld als zijnde een go en schoon hostel die op een goede locatie is gelegen!
Morgen ga ik naar Sanya stad, opzoek naar een supermarkt.

Skypen kan ik hier ook, dat is geinstalleerd op de pc's. Dus wie even wilt babbelen, mail mij gerus, ik wil iedere dag namelijk mijn mail bekijken. Het meisje in het internet cafe kent mij nu toch al.

Liefs en tot het volgende verhaal.

  • 29 Augustus 2012 - 13:05

    Janet De Visser:

    Lekker dat je nu een ´beach-hotel´hebt., kan je direct uit bed het strand op.
    Hoe heet je hotel? Heb jij trouwens ook al ge bbqued?

    liefs van ons weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 36626

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: