Ni Hao Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Lisette With - WaarBenJij.nu Ni Hao Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Lisette With - WaarBenJij.nu

Ni Hao Nanjing

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 Augustus 2012 | China, Nanjing

Wij zijn alweer beland in onze derde stad. Gisteren, vrijdag 3 augustus, zijn wij vertrokken vanuit Shanghai naar Nanjing. Nanjing ligt een klein stukje hoger naar links en is met de sneltrein, 300km per uur, in anderhalf uur te bereiken.
Op het nieuws en aan het weer konden we zien dat er een beetje storm richting Shanghai zou komen, ook hebben wij dit nauw gevolgd op het nieuws en via de tante van Lam.
Vrijdag ochtend zijn we vrij optijd vertrokken richting het station van Shanghai, gelukkig waren wij een dag van te voren al op verkenning geweest, Shanghai heeft namelijk vier stations en aangezien de stationsnaam in het Chinees op het kaartje staat was het wel handig om dit van te voren te checken. Na een metro tocht, want dit is toch het goedkoopst, waren we aangekomen op Shanghai Railway station north. Om het kwartier vertrekt er vanuit dit station een hogesnelheidstrein naar allerlei verschillende plaatsen. Misschien kun je dan ook een beetje indenken hoe groot een wachtruimte is. Ik zal een indicatie geven, ongeveer de helft van de vertrekhal van Utrecht centraal.
In deze wachtruimte, waar wij 3 uur hebben zitten te wachten, werden we helemaal gek van de verkooplui. Er waren een stuk of vijf vrouwtjes die lichtgevende en geluidmakende tolletjes verkochten, deze gooide ze zo tussen het pad en dan draaide er weer een histerisch tolletje voor je neus. Ook liepen er vrouwtjes rond die dagjes uit wilden verkopen en er waren bedelende mannen, vrouwen en een aantal kinderen. Aan de andere kant van de banken lag er een rochelende tuffende vrouw, ook niet echt smakelijk. Op een gegeven moment waren we er klaar mee en waren we naar de andere hal gegaan, voor onze trein waren er namelijk twee vertrekhallen. Na 10 minuten daar gezeten te hebben, kwamen die vrouwtjes ook die kant op om dingen te verkopen. Ze liepen namelijk een beetje heen en weer. Ik was blij toen de drie uur voorbij waren en we in een rustige trein konden zitten.

In de trein heb ik heerlijk zitten slapen. Lam vertelde mij dat we langs kerncentrales gingen, door bergen zijn gegaan en we een gemiddelde hadden van 306km per uur. Ik heb dus wat gemist qua kijken naar buiten, maar het dutje was ook wel erg lekker.
Aangekomen in Nanjing hebben we gevraagd of het mogelijk was om ons hotel via de metro te bereiken, dit was mogelijk en eigenlijk heel gemakkelijk. In de straat van ons hotel was er een metrohalte, makkelijk dus. Aangekomen op het station hebben we de weg gevraagd aan een politie agent, want in een metrostation hier in China heb je meerdere uitgangen, wij moesten nr 20 hebben. De politieman kreeg een glimlach op zijn gezicht toen hij mij zag, toen zei ik ook nog gedag en lachte terug en toen werd zijn glimlach nog groter.

Aangekomen in het hotel kon ik eerst niet geloven dat dit ons hotel was. Maar het was toch echt waar. Erg mooi, luxe en netjes, voor 15 euro per nacht per persoon.
We hebben ons opgefrist en zijn de stad ingegaan. Even wennen weer een nieuwe stad., nieuwe geluiden en andere mensen. In de buurt van ons hotel kom je in ieder geval niet om van de honger, er zijn hier denk ik twintig fastfood zaakjes in de buurt. Hier noemen ze een noodle zaak ook een fastfood zaak.
We hebben een aantal straten doorgelopen, lekker wat gegeten en genoten van een super mooi hotel wat naast ons hotel staat. Misschien gaan we daar van de week wel een keer zwemmen.

Vandaag, zaterdag, zijn we wezen wandelen op een berg. Via de bus en de metro zijn we naar deze plek gegaan. Eerst kun je met een kabelbaan omhoog, je zit ongeveer een half uur in de kabelbaan, dus je gaat erg hoog. Wat een uitzicht heb je dan over de stad super mooi. Bovenop de berg hebben we een noodlesoep met een komkommer en een red bull genoten en zijn we oppad gegaan. Op de berg schenen namelijk allemaal mooie dingen te zien te zijn, zoals een reuze boedha. na een helse wandeltocht, ja dat was het echt kwamen we weer bovenop de berg uit. Het zweet liep van mijn lijf af en mijn benen trilde van de inspanning. Wat een work out! Maar wel erg mooi die natuur hier.

Helaas had ik in de kabelbaan last gekregen van mijn oog. Er zat een vervelende steek in. Hier heb ik de hele dag mee rondgelopen, Lam stelde voor om toch maar richting hotel te gaan. Ik heb gedoucht, oogdruppels ingedaan en een koude washand op mijn oog gedaan. Het gaat nu weer beter. Omdat ik niet zoveel kon vanwege mijn oog, is Lam op pad gegaan om eten te halen bij de Mac. Wat hebben wij zitten smullen op de hotelkamer.

Slaap lekker! en tot de volgende keer!

  • 05 Augustus 2012 - 21:32

    Erik De With:

    Hey lief zussie
    Wat een mooie dingen heb je allemaal al gedaan! Leuk die foto met de boedha. Heel veel plezie nog en ik zie graag het volgende reisverslag

    Kuss Erik

  • 06 Augustus 2012 - 16:36

    Sanne Alkema:

    Dag mop!
    Ik heb net uitgebreid al je verhalen gelezen. Wat heb je al veel gedaan en gezien! Het klinkt echt allemaal fantastisch! Doe je wel een beetje rustig aan met dat oog? Hoe is het nu daar mee? Hier in ons kikkerlandje gaat alles zijn gangetje.28 juli hadden we de verjaardag van Elise (65) bij de Markies met een dinerbuffet, amai wat een sjieke lekkere hapjes, zeker van genoten! Ook was het zeer gezellig, heb mn nicht Krista uit Drenthe weer is gezien en kennis gemaakt met haar dochter (achternichtje) Serina van 1.5, die had ik nog niet gezien ;)
    Afgelopen zaterdag zijn we met vrienden uit eten geweest in een enorm 'all you can eat' restaurant langs de A12 bij Utrecht/Breukelen. Meid je weet niet wat je ziet. Italiaans, Chinees, Japans, Grill je kan en mag alles eten wat je wil! Heb mijn ogen uitgekeken! Als je terug bent gaan we daar eens met de familie + aanhang eten (ja dat heb ik zojuist in mijn eentje besloten:P, overleg komt nog)

    Ik mis je wel op de squashbaan hoor, ik dacht vanochtend serieus; Even Lies bellen voor squah... dus niet:P Maar ik heb aan Derk een zeer goede tegenstander, hij laat me flink rennen en ik hem ook.
    Derk en ik zijn trouwens begonnen met het slopen van de keuken, het is nu een klein oorlogsgebied maar dat komt (hopelijk) snel goed, 3 september komt de keuken al namelijk.
    Ben vandaag met Anniek weer een naar de Primark geweest, en zoals je al zei: je slaagt er wel of niet, nou deze keer dus helemaal niet:P Maar nog wel in de rest van de winkels geslaagd voor leuke zomerspullen in Griekenland. Nog minder dan 2 weken en ik heb vakantie, kijk er enorm naar uit.
    Lieve Lies, nog heel veel verder plezier en ik wacht op je volgende reisverslag!
    Liefs Sanne

  • 09 Augustus 2012 - 14:55

    Marjan Alkema:

    Hoi Witje de With,

    Wat een indrukken zeg! je zal s avonds wel doodop zijn. Hoe is het met je oog?
    en ik las in de krant iets over orkanen? Hoop dat jullie daar geen last van hebben.
    Genieten maar meisje en de groeten aan Lam hier alles oke. over ruim een week op
    vakantie. Heeeeerlijk.

    dikke kus Marjan

  • 15 Augustus 2012 - 18:58

    Jessica:

    Haaj meis,

    Lekker aan het genieten! doe maar hoor want hier gaat het werken weer beginnen. Deze week vergaderen en volgende week weer aan de slag. Wat doe je leuke dingen, geweldig dat je gegaan bent!
    Heel veel plezier!! Hoe lang blijft Lam nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 36627

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: