Hofi Hooi BonBon Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu Hofi Hooi BonBon Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu

Hofi Hooi BonBon Bonaire

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Ha gezellige lezers en lezeressen van mijn verhalen!

Het is weer eens tijd voor een goede update. Ik heb weer gedaan, gelachen en meegemaakt dus laat ik bij het begin beginnen.

Woensdag 5 mei
Ik ben weer gewoon naar mijn stage gegaan, ik voelde mij nog niet helemaal fit, maar wilde toch wel weer gaan, miste de kinderen toch wel een beetje. Wanneer ik thuis kwam ben ik lekker mijn bedje ingedoken. poeh dat was wel even nodig.

Donderdag 6 mei
Ik heb deze dag een thuiswerk dag voor mijn onderzoek gehouden. Ik ben thuis op mijn kamertje aan de slag gegaan met het uitwerken van mijn onderzoek, ook ben ik aan de slag gegaan met ander schoolwerk.
s´middags ben ik gezellig met Monique naar de stad gegaan, haar vriend komy morgen dus er moet geshopt worden. We zijn natuurlijk eerst naar de mango gegaan en daarna nog naar de andere winkeltjes. ozo gezellige dag!

Vrijdag 7 mei
Het is vrijdag de week is weer voorbij! Tijd voor een cocktail happy hour! We zijn gezellig naar het plein geweest om daar te genieten van de heerlijke cocktails. Ook was (is nog steeds) het gas op dus moesten we wel uiteten. Helaas. We hebben twee electrische kookplaatjes gekregen voor 15 mensen. wanneer je water wilt koken dan duurt dit ongeveer een uur voordat het warm is. Dus kun je nagaan met 15 man. s'avonds hebben we een TE gezellige avond gehad in Bermuda. echt lachen gieren brullen met ons!

Zaterdag 8 mei
We wilden eens een keer wat anders, geen luxe strandbedjes, strandtentjes en een lekker relax muziekje. Nee back to basic. Heel simpel een oude picknick tafel, kleffe zelfgesmeerde boterhammen en warme juice. Onze dag kon niet meer stuk. Ojaa en met zijn alle in de auto van Serena met ARCO richting de kleine knip. Gelukkig was het een heel gezellige dag met een goed gesprek en een ipod. Aan het einde van de dag kwam er nog een rennende leguaan voorbij, zo hopsa in het water, ik wist niet dat zij konden zwemmen!

Zondag 9 mei
Woh! vroeg op! Samen met Alvin quad rijden. Wat een avontuur, ik had het namelijk nog nooit gedaan. Wanneer we off road gingen ben ik de prikkelbosjes ingereden, nou dat was mij geen pretje. Ik had hele mooie krassen in mijn armen staan. De tocht was wel super gaaf. Aan het einde van de dag was ik ook echt bruin van het stof, inclusief stofsnor en stoftanden, erg aantrekkelijk! Quad rijden is wel iets om aan te raden je ziet veel en het is ook nog een beetje spannend.
vandaag was ook Marieke jarig. Met het huis hebben zij kano gevaren. S'avonds zijn we met zijn alle uiteten gegaan bij de pizzaria. Hier werden we verjaagd door een kakkerlak. We hebben niet het hele restaurant op zijn kop gezet door te gaan gillen, we hebben dit keer netjes en rustig de zaal verlaten. Wanneer we weer thuis kwamen hebben we marieke nog verrast met een verwenpakket met allerlei lekkernijen.

Ma 10, din 11, woe 12 mei
Een korte stageweek! Ik heb deze dagen veel besteed aan mijn leervragen rekenen en muziek. De leerlingen zijn bij muziek zo enthousiast dat het soms moeilijk is iets goed uit te leggen. Wel super dat ze natuurlijk zo enthousiast zijn.
Woensdag avond zijn we naar de place to be van woensdag avond geweest: the TMF bar! Woh! Echt karaoke! Wat een herrie en een geschreeuw! Wel hard gelachen dus. We zijn rond half 2 alweer naar huis gegaan want Jessica en ik moesten donderdag ochtend vroeg weer vliegen richting Bonaire!

Donderdag 13 mei
Bonaire day! oeoeoe spannend! ik word altijd zo nerveus als we moeten vliegen, ik kan dan echt niet stil blijven zitten. jessica kreeg er de slappe lach van. 7.55u mochten we richting het vliegtuigje met de andere 8 passagiers. Echt een heel klein ding. We keken er angstig van. In 20 min. waren we op Bonaire. wanneer we het vliegtuigje uitstapte konden we gelijk de koffers meenemne. Na 5 min. wachten arriveerde onze taxi. Jessica haar vriendin Jenifer kwam ons ophalen met haar vriend, zij was op vakantie met haar familie. We hebben samen met haar familie ontbeten. Daarna zijn we de scooters op gaan halen en richting het hotel gebracht. Hier hebben we afscheid genomen van Jennifer. We zijn in gaan checken in het hotel en hebben onze koffer uitgepakt.Ik heb Karin opgebeld en we mochten bij haar op de koffie komen. We waren een lieve mevrouw tegengekomen die voor ons uitreed en ons begeleidde richting het huis van Karin. Dit was echt super lief, zonder haar hadden we het echt niet gevonden. Ik heb even heerlijk bijgekletst en ze heeft ons verteld wat leuk en mooi was om naar toe te gaan en wat natuurlijk voor onze scooter goed bereikbaar was. Nou wij opweg. Richting de plaats Rincon. langs een super mooie kustlijn, genietend van het uitzicht, maar wel oppassend voor de loslopende ezels, geiten en overschietende leguanen. na een hele dag hebben we s'avonds gebbqed in het hotel. We hebben lekker een Amstel bright gedronken en zijn heerlijke naar bed gegaan onder het genot van de koude Airo. Zo dat was even genieten. s'ochtends was ik echt alweer super vroeg wakker!

Vrijdag 14 mei
Tijd voor een nieuwe tour dag over Bonaire. We zijn als eerst richting de Donkey farm gegaan. We mochten met de scooters het park in. Wij heel stoer richting de wild roosters rijden, daar aangekomen stonden er al 20 ezels ons voor het rooster op te wachten. We hebben elkaar aangekeken en dat was genoeg! Omdraaien! We mochten met een gezin mee achterin de bak van de auto. nou maar goed ook. we waren nog maar net het wild rooster over en er stonden al meer dan 50 ezels rondom de auto met allemaal koppen in de bak waarin wij zaten. Oo het was hilarisch. We zijn het gehele park rond gereden en zijn daarna verder gegaan richting de zoutpannen en de slavenhutjes. Dit was wel een heel mooi tochtje langs de wilde kustlijn van bonaire. Er was trouwens zelfs roos zout! Super mooi om te zien.Na de zoutpannen was het relaxing tijd. We zijn naar het surfers strand geweest. hier kun je echt een heel stuk het water inlopen en dan sta je nog maar tot je knieen. Ook is het water super blauw en zijn er alleen maar windsurfdudes. Genoeg om naar te kijken dus. Daarna zijn we gaan eten Bij een restaurant genaamd kontiki dichtbij het mangrove bos. Echt een gezellige ober! Met verhalen over vroeger. na het eten zijn we naar het hotel gecrossed waar onze barman nog stond te koken na zijn voetbal training. We wilden namelijk wel even zien hoe het uitgaansleven was op Bonaire dus aan hem tips gevraagd. Wij gingen eerst nog even een dutje doen. Om 23.45 werden we weer wakker. Ik had eigenlijk echt geen zin meer om te gaan, maar Jes zei kom op! We moeten de scooters toch nog binnen zetten. Nou we zouden niets gemist hebben. Er is maar één kroeg en daar draaien ze happy hardcore, wat een ellende. We waren dus ook zo weer thuis. lekker weer mijn bedje in.

Zaterdag 15 mei
op naar het Gotomeer! Dit was echt een hele mooie tocht om te rijden. Je waant je helemaal in een andere wereld. Het lijkt gewoon het buitenland. Hier hebben we dus ook wel een aantal mooie foto's geschoten. na het meer zijn we doorgereden naar het nationalpark Washington. helaas mochten we niet met de scooters naar binnen en waren we al te laat om fietsen te huren (blij toe)! Dus hophop weer terug getuft richting kralendijk. hier hebben we lekker iets gegeten. Jessica heeft daar genoten van haar pannekoekjes en ik van een venuzueels gerechtje. De muren langs de weg richting het vliegveld zijn heel leuk beschilderd met typiche dingen van Bonaire, die moesten dus nog even op de foto! Hierna zijn we nog even lui op bed gaan liggen en tv gaan kijken. S'avonds zijn we uit eten gegaan in Kralendijk aan het water, genoten van de zonsondergang en de grote vissen die langs zwommen. na het eten zijn we richting het Casino gegaan, die moesten we natuurlijk ook een keer van dichtbij bekijken. Alvin was ook naar Bonaire gekomen en kwam ook even langs bij het Casino. We hebben hem thuis bij zijn hotel afgezet en hebben nog een drankje met hem gedaan.

Zondag 16 mei
Vroeg op! Scooters inleveren en naar klein Bonaire. Het was echt wel heel mooi super blauw. Maar na 4 uur daar gesnorkeld, gezandstraald en verbrand te zijn hadden we het wel gezien en gingen we weer terug met captain mike richting de haven. Omdat de scooters al ingeleverd waren moesten we terug lopen naar het hotel. Daar hebben we nog even gerelaxed, gedouched en ingepakt en toen zijn we richting het vliegveld gebracht. De dagen zijn omgevlogen. Ik ben helemaal tot rust gekomen op Bonaire.

Maandag 17 mei
Poeh de ochtend weer vroeg opstaan viel mij lichtelijk een beetje zwaar. maandag is wasdag, dus mijn kamer ruikt weer fris en fruitig met mijn drogende was aan de lijn. Lieve mensen ik ga lekker slapen, morgen is het weer vroeg dag!

Hopi Sunchi,
Liset

• 19 Mei 2010 - 20:21

Joke & Maurits:

Hallo lieve schat,
    Uit je verhalen heb ik begrepen dat je het heel erg naar je zin hebt, toch verheug ik me op je thuiskomst, en ik hoop je dan ook snel te zien!!
    Groetjes.

• 19 Mei 2010 - 20:56

Natascha:

Wat leuk dat je ook op bonaire bent geweest!
    de laatste foto is echt geweldig!! haha!
    geniet nog van je laatste weekjes! wat gaat de tijd toch hard.. het zwembad van Rox is weer open, dus als je terug bent gaan we eerst snel een datum prikken! ;)

• 20 Mei 2010 - 20:12

Berga:

Scheet! Wat een heerlijk verhaal en gezellige foto's. Toch wel leuker om ze in het echt te horen en te zien ;-). Daar ben ik me nu al op aan het verheugen!

We hebben een kaart op de bus gedaan, ik hoop dat je die nog optijd ontvangt!

Ik heb trouwens morgen om 9.00 m'n assesmentgesprek. Spannnend!!

Kus

• 21 Mei 2010 - 09:08

Janneke:

Na het skypen je verhaal gelezen, erg leuk.
    Ik ben nu op mij werk en Esther K vindt de foto's erg mooi.

Dikke kus van ons allemaal.

• 25 Mei 2010 - 20:21

Monique:

ziet er stoer uit hoor op de Quad.hele belevenis wat jij weer door maakt daar.
    tot gauwwwwww......Moo