Tijd voor een nieuw verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw verhaal

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Ayo Dushi´s!

We hebben nieuwe bewaking! Echt een super leuke lieve spontane gezellige vrouw! Een topper!

Donderdag 22 april
Ik ben s´ochtends naar mijn stage geweest. Donderdag is mijn onderzoeksdag dus ik ben weer gevorderd.Dat scheelt allemaal weer. Wanneer de school uit was ben ik snel naar huis gegaan want ik zou gaan skypen met Opa&Oma. Het skypen was echt super leuk! Fijn om ze weer even gezien en gesproken te hebben. Na het skypen heb ik Corrie en Mama opgehaald. We zijn naar het slavenmuseum geweest in Otrabanda. Dit was best heftig, al die verhalen, foto's en beelden die je kon zien. Na dit alles hebben we even op een terrasje genoten van een glaasje fris en mini loempiatjes! Smullen! Daarna zijn we gaan eten bij de gouveneur met een uitzicht op de pondjesbrug en Punda. Hier hebben we heelrijk gegeten en gedronken. De dames hebben mij thuis afgezet en ik ben lekker gaan slapen.

Vrijdag 23 april
De laaste dag met mama en corrie aan het strand. Uit school ben ik met het busje richting Jan Thiel gegaan om nog voor de laatste dag met de dames te snorkelen, te zwemmen en te zonnen op Jan Thiel. Na de heerlijke laatste stranddag heb ik de auto weer meegenomen want de verhuuder kwam deze weer ophalen.
S'avonds hebben we een briljant gele huis feest gehad. We hadden teams van twee gemaakt. Ieder team moest een thema, een drankje en een act verzinnen. Ik was samen met Jessica. We hebben hints gespeeld. Wanneer een team het goed had mochten zij drinken. De onderwerpen die voorkwamen met hints hadden we met zijn alle meegemaakt of zijn we wel eens met elkaar geweest. het was echt super gezellig! We hebben met elkaar lekker drankjes gedaan en zijn daarna naar Mambo gegaan. Hier was namelijk het WICKED HOUSE feest! Ooo heerlijk uit mijn dak gegaan! Wat een feestje, echt super gezellig! Na zo'n avondjes keihard gedanst te hebben heb je natuurlijk wel zin in een verfrissende duik, we zijn met een aantal de zee ingedoken om af te koelen. Dit was echt super grappig. De security riep dat we er uit moesten komen omdat Mamno ging sluiten, we zijn dus maar naar huis gegaan. Thuis gekomen hebben we nog een hele tijd buiten gezeten totdat het licht werd. Wat een gezellige avond!

Zaterdag 24 april
Bye Bye mama en Corrie. Ik ben s'ochtends vroeg opgestaan om naar mama en corrie te gaan. We hebben de koffers in de auto geladen en hebben bij het resort nog even gezellig met elkaar gelunched. Nog even de laatste kiekjes en richting Hato het vliegveld. Na het inchecken hebben we met elkaar nog even iets gedronken. Daarna moesten we toch echt afscheid nemen. Poeh dat viel mij weer even zwaar zo'n uitzwaai momentje.

Zondag 25 april
Na een dagje strand hangen, cocktails drinken en een hoop gezelligheid was het tijd voor iets serieus. Het softbal Tournooi van ons huisgenootje Serena. Ik ben samen met Paulien, Hester en Jessica gaan kijken. Wat was het spannend! hahah. Toen wij aankwamen stonden ze al 9-0 voor! De wedstrijd was dus in een halfuur afgelopen. Toch zijn we nog even blijven kijken bij de mannen. De sfeer op de tribune en in het veld was echt super! Serena en ik hadden nog een beetje trek, ook omdat we eigenlijk nog niet gegeten hadden dus hebben we lekker iets gehaald. patat met kipkluifjes. Ik zeg niet kijken maar eten, want het was echt super lekker! Niets voor mij om kip die manier te eten, ik houd liever van een luie kip! Na het gesmikkel en het mannen gespot uit het softbal team zijn we richting huis gegaan. na nog even buiten te hebben nagepraat zijn we allemaal heerlijk in bed gegekropen.

Maandag 26 april
Ik ben begonnen met mijn leervraag rekenen op mijn stage. Ik ga binnen mijn groep meer differtieren op niveau.Zo kan ik de zwakkere leerlingen beter begeleiden en helpen met de knelpunten. De sterke leerlingen kunnen op hun eigen niveau werken en doorgaan met oefeningen boven hun niveau. het ging echt super goed! De leerlingen begrepen al vrij snel het systeem. Zelfs een leerling die nooit wilde rekenen kon niet meer stoppen, zij wilden perse de sommen afmaken. Ik ben zo benieuwd naar de volgende keer! S'middags thuisgekomen heb ik eerst heel lui een middag dutje gedaan. Daarna ben ik de muziekles voor dinsdag gaan voorbereiden.

Dinsdag 27 april
Ik ben ook bezig met een leervraag voor muziek. Ik wil namelijk muziek meer betrekken in het onderwijs. De eerste muziekles heb ik gedaan over de geluiden die de leerlingen horen om zich heen en hoe deze eigenlijk klinken. De leerlingen waren echt super enthousiast! Dit geeft echt een goed gevoel voor de volgende keer. Na de geluiden ben ik overgegaan naar de geluiden die muziekinstrumenten maken. Ook moesten de leerlingen deze geluiden herkennen. Helaas was er geen tijd meer voor een liedje. Ook heb ik mijn leervraag naar de muziekdocent opgestuurd, deze was helemaal enthousiast, mijn dag kon niet meer stuk!

Woensdag 28 april
De eerste 2 uur zijn we in de klas gebleven, hier hebben we geknutseld aan het moederdag cadeautje. Echt super hoe sommige leerlingen hier ijverig mee aan het werk gaan! Na het eten en drinken zijn we richting de kleuterlocatie gegaan. Want het was WATERSPORTDAG!! de klas werd in tweeen gesplitst en er werden verschillende spelletjes gespeeld tegenover verschillende teams van verschillende klassen. Al de spelletjes hadden met water te maken. De dag was iets eerder afgelopen dan geplant, dus we hebben de diploma's uitgedeeld en nog met zijn alle buitengespeeld. natuurlijk moesten de juffen meedoen met het tikspel. Ik heb als een malle over het speelplein gerend met 20 kinderen achter mij aan. Nou ik had mijn sportoefeningen wel weer gedaan voor die dag. (het was namelijk 11.45u nogal een heet tijdstip om zo hard te gaan rennen) Maar ik heb ervan genoten! Het was echt super gezellig. Om 12.15 werden de leerlingen opgehaald door hun ouders en was het vakantie voor een paar dagen.

Donderdag 29 april
Deze ochtend heb ik eerst lichtelijk een beetje uitgeslapen. Dat was wel even nodig! na het uitslapen en rustig wakker worden ben ik even aan school gaan werken. Want dat moet natuurlijk ook gebeuren. S'middags ben ik met Monique naar Cabana geweest. Die lieve Serena heeft ons even afgezet en is toen in een sneltreinvaart naar haar werk gegaan. Om het weekend in te luiden hebben Monique en ik een rosé een samen een appeltaartje aan de bar gegeten. Zo wat hebben wij daar even zitten smikkelen. hmmmmm!!! Na deze stranddag zijn we met het busje naar huis gegaan. hier stond de Macaronie pan voor 12 man al klaar. Jessica en Serena hadden voor het hele huis macaronie gemaakt. Na de afwas is iedereen even een powernap gaan doen. Om 22uur moest iedereen weer gedouched, gestreken en opgetut buiten zitten om met elkaar gezellig te gaan borrelen. We hadden maar bedacht dat we met de taxi naar het Queensnightfeestje op Mambo te gaan zodat niemand de BOB hoefde te zijn deze avond. Zoooo dit was echt ook heel gezellig. Alle oude classics hebben de revu gepasserd! En meegillen en dansen dat we hebben gedaan. We zijn gebleven totdat de lichten weer werden aangestoken en toen zijn we toch maar naar huis gegaan na weer een avondje gezellig uit. Thuisgekomen hebben we nog buiten gebabbeld en hebben we bijgekletst met nieuwe security. Tijd om naar bed te gaan (inmiddels 7uur s'ochtends).

Vrijdag 30 april
Queensday! Party! Rond 14uur zijn we met zijn alle naat Punda gwandeld. We zijn even door de straten gestruind en zijn uiteindelijk in het Wilheliminapark terecht gekomen om te genieten van een puikwerkje dj gedraai. Op en top gezelligheid, maar wel super heet! Poeh sorry ik mag natuurlijk niet klagen, maar het was even te warm. Na al dat gedans krijg je natuurlijk trek dus hophop met zijn alle naar de Mac. Nou ik heb het nog nooit zo druk gezien! Allememaggies! wat een mensen. maar het was even een heerlijke oppepper. Samen met Monique en Marieke ben ik even naar de overkant (Otrabanda) van de pondjes brug gelopen. Hier kon je genieten van een breakdance spektabel, super gaaf! na een uurtje gekeken en gezeten te hebben zijn we terug gegaan naar de anderen. Zo the pary was strated! Super gaaf op het Wilhelmina plein. Iedereen ging los. Hier kwamen we ook fotograaf Tony tegen. op een gegeven moment wilde hij samen met Jes op de foto. Dus toen heb ik de foto gemaakt. Hij zei gelijk: Zo je hebt er oog voor, maar er nog maar een paar. Zo heb ik twee uur lang van verschillende mensen over het gehele plein foto's gemaakt. Hij vertrouwde mij gewoon toe met zijn dure camera. Ik mocht helemaal alleen over het plein lopen! het was echt super om te doen. In ruil word ik getrakteerd op een etentje en krijg ik alle foto's op CD. Nou ik had een super avond! Rond 22uur (voor mijn gevoel al 02.00uur s'nachts) zijn we richting huis gegaan. We dachten eerst nog naar Bermuda te gaan, maar ik was zo moe dat ik mijn bedje maar was ingedoken.

Zaterdag 1 mei
Zaterdag was de dag van de arbeid. Alles was dicht. Want Monique en ik wilde eigenlijk nog even de stad in. Dat viel dus even tegen. Toen heb ik s'ochtends nog maar iets aan school gedaan. S'middags zijn we met elkaar naar jan Thiel gegaan. lekker een dagje strandhangen. Aan het eind van de middag nog even gekeken naar ons huisgenootje Paulien, zij mocht namelijk meedoen aan een beachvolleybal wedstrijd. Zij is echt helemaal gek op volleybal, dus dit was wel even leuk voor haar. S'avonds was later dan verwacht, de winkels waren dus al dicht, thuisgekomen. één probleem wat gaan we eten. Toen zijn we maar op de gok naar het plein gegaan op daar bij de buren te gaan eten, er was nog plaats. na het eten zijn jessica en ik nog even gaan kijken bij Mambo. Het was wel gezellig, maar een beetje rustig. Dus we lagen al optijd te bed.

Zondag 2 mei
Met zijn alle opweg naar Kalki beach. Wat een hete dag! Niet normaal. Ik heb op het strand een zeemeermin geprobeerd te maken van Serena. Wat een werk! En in die hete zon. We hadden er dorst en trek van gekregen, we hebben toen maar even iets gegeten op het terras. De dames hebben daar genoten van één van de vieste cocktails ooit. Zij liever dan iK! Wanneer we de rekening kregen stonden de drankjes er niet op, dus wij heel snel afrekenen en wegwezen! oei wat zijn wij slecht! Na nog één duik te hebben genomen en opgedroogd te zijn, zijn we weer richting huis gegaan. Thuisgekomen voelde mijn buik weer heel erg slecht. maandag moest ik dus echt even langs de dokter.
Ik ben met Marieke nog even naar de AH gegaan, want ons huisgenootje is maandag jarig en er moesten nartuurlijk slingers zijn. Dit was echt spannend want Monique die jarig werd liep ook in de AH! De Ah had uitverkoop kraampjes met slingers en ballonnen, deze mochten we allemaal meenemen. S'nachts hebben de meiden de gang versierd. Ook heeft iedereen een kaartje onder haar deur geschoven.

Maandag 3 mei
Monique was blij verrast! Super vond ze het! ik heb slingers, ballonnen en kaartjes riep zij uit. Overdag heeft zij een gezellige dag met Serena gehad. Ze zijn samen op pad geweest richting westpunt.
Ik ben even naar de dokter geweets, het zijn mijn darmen, ik heb pilletjes gekregen en hopelijk is het over een paar dagen beter. '
S'avonds zijn we met zijn alle uit eten geweest bij Brakke put. Hier stond voor Monique een verjaardagsstoel klaar. Thuisgekomen kreeg zij nog een chocolade verrassingspakket. genieten zou ik zeggen!

Dinsdag 4 mei
vandaag ben ik ook nog even thuis gebkleven. Morgen weer naar mijn stage, ik heb er zin in!

Ook heb ik van de week weer een kaartje gahd van de eckenbachjes en van Ome paul, tante Marjan en Sanne&Anniek! Echt super, ze hangen allemaal weer aan mijn muur!

Ik ga iets eten tot de volgende keer allemaal!

Hopi Sunchi!

  • 05 Mei 2010 - 07:19

    Willemijn:

    Dat wordt echt afkicken als jij weer thuis bent!
    Hier zijn niet meer zoveel feestjes haha
    Wat doe je allemaal leuke dingen joh!!
    En fijn dat stage ook zo goed loopt

    Dikke kus

  • 10 Mei 2010 - 16:41

    Natascha:

    whauw! zeemeermin is goed gelukt!
    wat een gezelligheid daar zeg! geniet er lekker van!

  • 12 Mei 2010 - 16:35

    Sanne:

    Heej meis,
    Nog wat leuks kunnen doen op bevrijdingsdag?
    Ik ben naar het bevrijdingsfestival in Utrecht geweest, meer dan 10.000man stond der!
    Hoorde dat je mam 13 juni der 50ste verjaardag viert!
    Tot snel meis, veel plezier nog!

  • 13 Mei 2010 - 16:40

    Monique:

    Haii lisette,

    wat een verhalen kan jij schrijven geweldig.
    ikvondt het weer eens tijd om je te mailen.
    je kaart hangt aan het prikbord in de kantine,je hebt nog net geen punaise in je hoofd.
    tijdens de vergadering riep ik nog, zelf lisette is er bij.De kaart is erg leuk.We zijn blij dat het niet meer zolang duurt voor je terug komt hoor, want we missen je echt wel.....leef je droom nog even voort,en zien je weer heel huids terug.
    Vette kus van Mij.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 36609

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: