Ik heb weer een hoop te vertellen :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu Ik heb weer een hoop te vertellen :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu

Ik heb weer een hoop te vertellen :D

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia, Bon Tardi, Bon Nochi lieve mensen!

Een kleine up date qua auto's:
In totaal hebben we gezamenlijk nu 5 auto's versleten. We hebben op het moment een gloedje nieuwe Kia Picanto met een fel blauw kleurtje (jaja we maken de blits). We zijn namelijk verandert in huurbedrijf. We betalen ietsjes meer, maar dan heb je wel iets goeds! We are happy!

Ook een kleine Up date qua huisdieren:
De hond (iedereen bekend) genaamd Teef, nieuw bij ons zijn Loeder en Sletje. Loeder is onze vis en Sletje is ons kleine witte poesje. Super schattig. Ze komt elke avond langs en dan krijgt ze natuurlijk iets lekkers. Net als Teef ook altijd onze eetrestjes mag opeten.

Aansluitend aan mijn vorige verhaal. Ik ben daar geeindigt bij de mededeling dat we een Bonte avond hadden. Mijn act kan ik nu wel vertellen. Samen met drie andere huisgenootjes hebben we een wonderbaarlijk leuk stuk gedaan (al zeg ik zelf) We zijn begonnen met een stukje Zaai, met postbode Simon en een loeiende koe op de achtergrond. De dames van Zaai waren naar Curacao geweest en hier hadden ze een bonteavond meegemaakt. Het liedje dat zij gezien hadden hebben we vervolgens opgevoerd. Het liedje heette: mijn reddingsvest is lek. het trok zoveel bekijks en applaus dat we eerste zijn geworden en de gelukkige winnaars waren van een heuze opblaasboot(je)! Onze avond kon niet meer stuk! Allemachtig prachtig!
na de bonte avond zijn we doorgegaan naar het O zo gezellige Bermuda. hier hebben we tot aan de vroege uurtjes gedanst, genoten en borreltjes gedronken.

Zaterdag zijn we naar Cabana beach gegaan met onze onlaasboot. jesscia en ik zijn van Mambo beach naar Cabana beach gevaren. Oo wat was dat leuk! Met zijn 2 in een roos kinderbootje van 1m lang!
Zaterrdagavond ben ik uit eten geweest met Papa en Sisi. We zijn nog één keer naar restaurant de Brakke put geweest. Ik heb ze weer thuis afgezet en ben weer richting huis getoured. S´avonds zijn we naar het feest ´Ooh So Sexy´ geweest in Villa maria. Beetje hetzelfde soort feest als de week ervoor met Dj Roog (voor de kenners onder ons ;) ). Zondag ochtend ben ik heel heel vroeg weer opegstaan om papa en sisi gedag te zeggen. Dit is best raar en moeilijk om iemand weer uit te zwaaien.

Maandag en dinsdag was weer een stage dag. Ik kon echt merken dat ik en de kinderen toe waren aan vakantie. Maandag heb ik erg last gehad van mijn keel, dus heb ik geen les gegeven. Woensdag hebben we op stage het paasfeest gevierd. We gingen met de gehele school op het plein liedjes zingen en lusiteren naar het paasverhaal. Hierna is iedereen naar zijn eigen klas terug gegaan om te genieten van een heerlijk paasontbijt. Smullen dat we deden! heerlijk! Na het ontbijt konden de leerlingen kiezen. Film kijken of knutselen met juf liset. Er werd volop enthousiast gereageerd op het knutselwerk dus er was veel animo. Ook hebben een aantal leerlingen heerlijk film zitten kijken. Na het knutselen film kijken en buitenspelen was de dag alweer om en was het vakantie! Even alle paasspullen met mijn mentor opgeruimd en richting huis.

Donderdag hebben we heerlijk uitgeslapen! Nadat iedereen had gegeten en gedouched zijn we relax naar het strand geweest, ik was lichtelijk verbrand. Maar met goede aftersun kom je heel ver! het is nu heelrijk bruin.

Goede vrijdag. Iedereen was vrij. We zijn met zijn alle naar Cas Abua geweest en hebben heerlijk genoten van de zon.

Zaterdag zouden we kano varend naar de zogehete blauwe kamers gaan. Aangekomen bij het desbetreffende strand bleek dat meneer niet genoeg kano's had voor 12 personen. Hij deed een voorstel om met de boot te gaan varen en om zo de blauwe kamers te bekijken. Nou dit gedaan. We zijn een aantal grotten ingevaren en na een halfuur werden we afgezet op het zwarte kiezel strand. Dit was een hele tegenvaller, want we moesten daar een uur zitten en dan zou hij ons weer komen ophalen. Vanuit het strand kon je gaan zwemmen richting een wrak dat in de zee lag. Onmogelijk! we hebben het geprobeerd maar zijn halverwege teruggekeerd. We dachten dat onze lieve man ons flink had beetgenomen. Uiteindelijk na een lang lang uur wachten kwam onze man weer aangevaren. We gingen richting de blauwe kamers. Dit was echt prachtig! je moet dan een spleet in zwemmen en als je dan vervolgens een duikbril opzet en in het water richting buiten kijkt zie je ongelofeloos mooi blauw en helder water! Echt niet te beschrijven. Na de kamers zijn we langs alle stranden richting westpunt (grote knip) gevaren en hebben we onderweg veel gesnorkeld. Hij heeft het dus weer helemaal goed gemaakt met zijn boottochtje! Toen we allemaal weer aan land waren zijn we naar Playa Port marie gereden en hebben we heerlijk met elkaar gelunched. We waren allemaal super moe en zijn toen gelijk naar huis gegaan.

S'avonds zijn Jessica en ik gaan overnachten bij haar mama in het Livingstone hotel. We hebben gezellig met zijn 3en in een bed gelegen. Oo wat lag dat bed heerlijk in vergelijking met mijn mini matras op mijn kamertje. Zondag ochtend moesten we weer vroeg op want we gingen naar de paasdienst. Het was een papiaments talige dienst, maar zij hebben speciaal voor ons een gedeelte in het engels gedaan. Wat was dat leuk om een keer gezien, gehoord en meegemaakt te hebben. aan het eind gaf iedereen elkaar een hand om elkaar een Bon paaskie feest te wensen. Na de kerk zijn jessica en ik richting Mambo beach gegaan en ben ik heelrijk in slaap gevallen op het strand. Om 18uur was het Happy hour bij Wet&Wild Jes en ik hebben daar een amstel bright genuttigd. Na dit biertje zijn we even naar huis gegaan om te douche en om te kleden en vervolgens zijn we weer terug geaan naar Wet&Wild om het feestje verder te vieren.

Maandag regende het hier pijpenstelen!! maar het was alsnog 30 graden. wel heerlijk zo'n tropisch buitje. Omdat het maar een beetje bewolkt bleef zijn we naar het seaaquarium gegaan. Hier kun je alle vissen bewonderen, kijken naar een zeeleeuwen show, een dolfijnenshow en haaienvoeren! Was een erg gezellig dagje. S'avonds zijn we uiteten geweest bij de Brakke put en hebben we geborreld bij de Zanzibar op jan Thiel strand. Ook deze nacht hebben jes en ik weer heerlijk geslapen bij haar Mams in Livingstone.

Dinsdag, vandaag, zijn we naar de grotten van Hato geweest. best indrukwekkend als je nagaat dat daar veel slaven hebben gezeten en hoe alles is ontstaan. Na de grotten zijn we nog even Punda ingeweest om een souvenir te kopen. En nu zit ik weer op mijn kamertje mijn verhaal aan jullie te vertellen. Zometeen ga ik lekker eten en vanavond gaan we naar Mambo beach om naar de film One Hole Yard te kijken vanuit onze ligstoelen. Wie wil dat nou niet ;)

Ik hoop dat jullie weer allemaal op de hoogte zijn en dat het met jullie thuis ook allemaal goed gaat. Ik hoorde al dat de zon in Nederland zich weer had laten zien. Geniet ervan!

Ojaa zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien, ik heb bijna al de 'oude' foto's eraf gehaald. Zo kan ik weer nieuwe foto's plaatsen voor jullie.

Hou mij op de hoogte over alles wat daar gebeurt dan doe ik dat ook ;)

Hopi Sunchi en tot snel!

  • 08 April 2010 - 07:53

    Willemijn:

    Leuke nieuwe fotos!!
    Zo te horen vermaak je je nog prima!
    Klinkt goed al die feestjes!
    XX

  • 08 April 2010 - 19:04

    FrankvB:

    Hey Lisette!
    Leuk om te horen dat alles nog goed gaat.
    Wat een leuke namen hebben jullie voor je huisdieren :O
    Veel plezier nog :)
    Kus

  • 09 April 2010 - 14:35

    Eg:

    Lekker bezig daar! ;)
    x

  • 09 April 2010 - 14:34

    Eg:

    Lekker bezig daar! ;)
    x

  • 11 April 2010 - 07:26

    Sandy:

    Vervelend zo'n stage hoor!
    Veel plezier en doe je moeder de groetjes.
    Kwam haar vorige week tegen, ze was lekker naar de kapper geweest en had een zomerjurkje gekocht voor haar bezoek aan dochterlief ( :
    Geniet ervan!!!

  • 11 April 2010 - 19:35

    Freek:

    PING! :D

  • 12 April 2010 - 20:07

    Berga:

    Wat een schatjes van kinderen!! En wat ben jij al poepje bruin :-D

    Wanneer is je mams er nou precies? H&M pakketje is nog niet aangekomen, maar ik denk dat je mams al weg is zodra ik het pakketje heb:-(

  • 13 April 2010 - 10:46

    Sanne:

    Heej meis!
    Ik heb net je laatste 2 reisverslagen gelezen en ben blij dat het zo goed gaat!
    Wat ben je trouwens al monsterlijk bruin:D:D
    Hier alles goed, saaie afstudeeropdrachten aant maken;)
    Owja ik heb nu al bijna 2 maanden met Anne!
    Heerlijke namen voor je huisdieren:P

    Veel plezier nog!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 36634

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: