Een hele week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu Een hele week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu

Een hele week

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geplaatst. Ik heb nu dus best wat te vertellen.

Dinsdag ben ik dan echt begonnen met lesgeven op mijn stage. Maandag heb ik vrij genomen om mijn bankzaken te regelen, jullie weten vast wel al het verhaal rondom de pas.

Dinsdag dus begonnen met stage. Van het weekend de weekplanning gemaakt en aan de slag! Het was wel een beetje spannend. Want hoe zouden de leerlingen op mij reageren? Aan het begin waren ze best wel druk, maar naarmate de week vorderde ging dit allemaal beter en wisten zij en ik beter waar we aan toe waren.

Ooo.. ik schrijf vanavond mijn verhaal af! We gaan namelijk naar het strand!

Speciaal voor Natascha zal ik mijn verhaal afmaken.

Waar was ik gebleven. Het is echt heel leuk om gelijk de klas zelf te mogen draaien, de weekplanning ta maken en de gehele week te draaien. Ik moet wel zeggen dat ik aan het einde van de week wel echt moe was van alle inspanning. Ik leer de kinderen in mijn klas ook steeds beter kennen en zij mij natuurlijk ook. Van de week ga ik hier nog mee aan de slag om zo een goed groepsoverzicht te kunnen maken.

Donderdag hebben we gesport. Eerst even een soort proeflesje fitnis om te kijken of we het allemaal wel leuk vonden. Nou ik moet zeggen het is echt heelrijk om in de volle airco te kunnen sporten. Je hebt dan ook een heelrijk gevoel na het sporten, anders zit je hier maar te hangen en te doen.

Voor de rest heb ik mijn kamer een beetje opgevrolijkt met een wasemmer en een bloemenslinger. De wasemmer natuurlijk voor de was, maar het kleurtje is wel gezellig oranje. Ook heb ik de was weer gedaan dus mijn waslijn in mijn kamertje hangt weer helemaal vol.

Vrijdag zijn we uit school naar Casaban geweest. Dit strand ligt naast mambo beach. hier kun je heelrijk op banken liggen met van die grote kussens. Onder het genot van een Amstel bright en het zonnetje in je giecheltje ga je een heerlijk weekend tegemoet. Jessica en ik hebben op het vlot dat in de zee drijft nog een heelrijk middagdutje gedaan. Wat is het water dan koud als je er weer in moet, brr!
S'avonds hebben we met zijn alle pannekoeken gebakken, met spek, kaas, appel en naturel. Wat een gesmikkel aan de tafel. Teef, onze 'waakhond' heeft hier ook nog van kunnen genieten en mocht een vorkje meeprikken. Serna en ik hebben daarna een swingende afwas gedaan, dus onder het genot van een puik stukje muziek. Dit bracht de sfeer er ook gelijk goed in. S'avonds zijn we natuurlijk weer naar Bermuda gegaan. Hier hebben we weer gezellig gedanst onder de sterrenhemel.
Na het uitgaan hadden de meeste nogal trek dus zijn we richting een friet/vlees kraam gegaan. Daar hebben we 'snel' wat gehaald en thuis hebben we dit opgesmikkeld.

Zaterdag hebben we allemaal een beetje uitgeslapen. S'middags zijn we naar Jan Thiel gegaan. Omdat we dus een beetje aan de late kant waren hadden we helaas geen strandbedje. Dus moesten wij met onze handdoekjes op het zand gaan liggen. Nou ja ook goed uit te houden. Met polly met ik gaan beachtennissen in het water. ooit zullen wij hier records mee breken!
Na een dagje starndhangen zijn we met de auto richting Punda gegaan om daar te gaan eten bij 'de buren'. Hier heb ik een heerlijke salde gegeten. Toen moesten we met een rap tempo naar huis om het zand van ons af te douche want we gingen naar de film. We zijn naar de film Extraordinary Measures geweest. Helaas heb ik de film niet helemaal meegekregen want ik ben in slaap gevallen. Ook lekker! Aan het einde van de film waren allemaal bijn bevroren, zo koud stond de airco in de bios! Niet normaal! Nadat iedereen buiten weer een beetje op temperatuur was gekomen zijn we naar huis gereden. Iedereen ging lekker naar bed, de film was namelijk rond 1 uur afgelopen.

Ook zondag hebben we lekker uitgeslapen. Rond 12uur zijn we vertrokken naar strand Casa Bau. Na een aantal keer verkeerd te zijn gereden en de kaart te hebben geraadpleegt, hoe kan het ook anders met al die vrouwen, zijn we toch op de plaats van bestemming aangekomen. Dit strand heeft echt een hoog Ohhooh! gehalte. Zo moou. Witte stranden blauwe zee palmbomen, echt uit een vakantiefolder. Het grappig aan dit strand was dat er een zandbak op het strand staat. Op de rand staat dan ook echt zandbak. echt hilarisch! Ook op deze dag zijn er weer de nodige strandfoto's gemaakt.
Om 18uur werd iedereen verzocht het strand verlaten te hebben. Niemand had echt zin om te koken dus we besloten om pizza te gaan halen. Eerst zijn we naar de Domino's pizza geweest maar hier waren de pizza's te duur. Toen maar naar de pizza hut, waar ze ongeveer evenveel kostte. Achteraf waren ze niet echt heel erg prijzig, maar je vergist je wel eens omdat ze hier met guldens betalen. NA de pizza thuis gegeten te hebben, heb ik gedoucht en heb ik nog wat dingen voor stage voorbereid.
na het uitwisslen van alle foto's van iedereen ben ik heerlijk naar bed gegaan want de wekker ging vanmorge weer vroeg.

Vandaag maandag was het een topdag op stage. De dag verliep echt prima en de kinderen hebben rustig gewerkt. Toen ik vanmiddag thuis kwam heb ik de 'grove' was naar de wasserette gebracht en heb ik mijn eigen shirtjes met de handwas gewassen. Na het boodschappen doen en het eten zijn we s'vonds weer lekker wezen sporten. Woensdag gaan we Zumba doen, ik ben benieuwd!

Ik ben helemaal moe, ik ga douche en de wc's poetsen want ik sta op de lijst, als ik dit niet doe moet ik iets leuks na keus gaan doen! Dus laat ik de wc's maar gaan poetsen.

Drumi Dushi
Hopi Sunchi!

  • 15 Maart 2010 - 17:06

    Natascha:

    Ja tuurlijk! ik was benieuwd om je verhaal te lezen over je week voor de klas.. gaat mevrouw naar het strand! haha.. heerlijk! meis, geniet er lekker van!
    xx

  • 16 Maart 2010 - 20:53

    Martin En Wilma:

    Hé meis,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Geniet er maar lekker van hoor!!
    lieve groeten uit de mesdagstraat

  • 17 Maart 2010 - 13:01

    Natas:

    Ik ben weer helemaal tevreden gesteld! geweldige ervaringen heb je al in je zak! en wat een mooi plaatje van het strand! whauw!

  • 17 Maart 2010 - 19:39

    Opa En Oma Spies:

    Lisette we hebben je foto's bekeken. We vinden het prachtig. We missen je ontzetten en doe vooral goed je best. Zodat je weer veilig thuis komt. We houden van je.

    Groetjes van je opa en oma spies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 36633

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: