Donderdag wat een dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu Donderdag wat een dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette With - WaarBenJij.nu

Donderdag wat een dag!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisette

26 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Ayo Dushi´s!

Donderdag wat een dag!

S´ochtends moest ik om 9uur op mijn stage zijn om kennis te maken. Dat was voor deze week dus vroeg op.
Opweg met het kleine busje. Eerst maar eens rondvragen welk busje ik moest nemen. Gelukkig was er een oudere mevrouw die mij goed de weg kon wijzen. In de bus werd mij ook uitgelegd hoe ik moest lopen richting mijn school. Mijn school is echt maar 5 min. met de bus (als hij komt) en 2 min. lopen. Das wel heel relax!

Aangkomen bij de school heb ik aan een lerares gevraagd waar groep 3b was. Ik ben er naartoe gegaan en heb kennis gemaakt met mijn mentor en de kinderen. het is een grote klas van 30 leerlingen. Ik weet zeker dat ik het met hun naar mijn zin ga krijgen!
Ik ben gelijk de rest van de ochtend gebleven. Dit vonden de leerlingen zelf natuurlijk ook wel leuk!
Maandag is officieel mijn eerste dag. Aangezien we nog geen auto hebben komt mijn mentor mij om half 7 ophalen, dit is wel erg fijn.

Rond 13u was ik weer thuis. Samen met een huisgenoot ben ik naar Punda geweest, even de stad rondgelopen, gepint en fruit gekocht. Weer thuis aangekomen waren de andere Dus wilden we naar het strand gaan. Toen we net waren omgekleed kwamen de anderen binnen. Eerst moest er een auto geregeld worden en boodschappen worden gedaan, dus het strand moest wachten.

Buiten aan tafel wilden we gaan bedenken wat we deze week gingen eten. Daar was de overbuurman. Hij houdt ook een oogje in het zeil rond ons huis en is houdt ons ook goed in de gaten. Dat is wel een fijn idee.
Hij wilde ons wel even naar de AH brengen met zijn taxi bus. Wat een halfuurtje boodschappen zou moeten zijn werd een rondtour van 3uur over het eiland, hij heeft ons allemaal mooie plekken en uitkijkplekken laten zien onder het genot van een Carribisch muziekje.
Ook heeft hij ons voorgesteld aan een rapper, die spontaan voor ons ging rappen: "You do your thing, I do my thing"

Onze buurman had ook gehoord dat we een auto moesten hebben, hij wist wel een adresje. Uiteindelijk hebben we toch een auto kunnen reserveren via stageauto's dus was zijn adresje niet meer nodig.

Uiteindelijk waren we weer thuis. Super trek dat we hadden! We moesten verplicht pizza eten, omdat deze onder de trip ontdooid waren geworden. Met het eten komt iedereen gezellig buiten zitten. Een huisgenootje heeft hier een gitaar gekocht dus we hebben met zijn alle gezellig zitten zingen aan de tafel.

Het was dus een volle gezellige dag!

Sunchi!


  • 26 Februari 2010 - 15:46

    Freek:

    Nu nog een fotootje van je leerlingen! En is het een mooi eiland? Na 3 uur touren moet je dat toch weten?

    P.S. Ik blijk (tot m'n verbazing) al m'n tentamens gehaald te hebben =D moet dus een feestje geven, belofte maakt schuld. Jammer dat je er niet bij kunt zijn..

    X

  • 26 Februari 2010 - 16:31

    Janneke:

    Wel even wennen dat alles op het gemak gaat en de planning zomaar anders kan zijn.
    Nog even genieten van het weekend en dan veel succes maandag.
    Hier alles goed en ik ga ook weekend vieren.
    Dikke Kus Mam.

  • 28 Februari 2010 - 15:38

    Marjan Alkema:

    Hoi Lisette

    Ziet er goed uit je verblijf en lekker buiten leven met elkaar je gaat het vast heel erg leuk hebben. hier regent het pijpe stelen geen ... aan
    dikke kus ook van paul en de meiden Anniek is net terug van drie dagen snowborden helemaal brak ha ha

  • 28 Februari 2010 - 16:44

    Monique:

    leuk om je verslag te lezen,hier is het snert weer ,regen en nog eens regen.Ik wens je maandag een goed begin van je stage.
    En veel foto`s plaatsen he we willen alles zien hoor.....tot mails....

  • 28 Februari 2010 - 17:42

    Erik De With:

    Hey zussie

    ik heb je verslag gelezen. leuk om te lezen dat je gelijk een rondleiding hebt gekregen van die man. ik wens je veel succes op je school en geniet ervan.

    groeten je broer

  • 28 Februari 2010 - 18:28

    Martijn:

    Hoi Lisette,
    leuk om je te zien op de computer. Ik heb mijn verjaardag gevierd, jammer dat je er niet bij kon zijn!Is het leuk daar?

    veel plezier morgen op je eerste schooldag.
    Groetjes van Martijn!

  • 01 Maart 2010 - 18:11

    Willemijn:

    Klinkt goed Lies!!
    Ben benieuwd hoe je het vandaag gehad heb.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 36613

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 December 2012

Living young wild 'nd free: Azië!

Landen bezocht: